Provedba izvannastavnih aktivnosti učenika: Prirodoslovno područje (CROSBI ID 698084)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pejić Papak, Petra
hrvatski
Provedba izvannastavnih aktivnosti učenika: Prirodoslovno područje
Put ka postizanju kvalitetnoga i sadržajnoga slobodnog vremena sustavni je rad na odgoju i kulturi za slobodno vrijeme. Kultura provođenja slobodnog vremena označava vrijeme za osobnu nadogradnju, socijalizaciju i stvaralaštvo, a njegova uloga, svrha i zadaća osobit je izazov odgoju i obrazovanju. Upravo je škola mjesto za stručno, planirano i organizirano provođenje slobodnog vremena djece putem izvannastavnih aktivnosti učenika koje se planiraju Školskim kurikulumom. Učenik dobrovoljno, u skladu s osobnim interesima odabire izvannastavne aktivnosti različitih odgojno obrazovnih područja. Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu (2011) skupine izvannastavnih aktivnosti svrstavamo u sljedeća odgojno-obrazovna područja: Jezično- komunikacijsko područje, Matematičko područje, Prirodoslovno područje, Tehničko i informatičko područje, Društveno-humanističko područje, Umjetničko područje, Tjelesno i zdravstveno područje. Raznovrsnost programa, sadržaja, oblika i metoda rada koji se ostvaruju u aktivnostima, zahvaljujući entuzijazmu učitelja-voditelja i aktivnosti, stvaralaštvu učenika, otvaraju vrata škole i zajednice prema svemu što je okružuje: učenicima, učiteljima, drugim školama, stručnjacima i stručnim udrugama te tako omogućuju afirmaciju učenika i učitelja. U kontekstu provedbe izvannastavnih aktivnosti koje su u poveznici s prirodom, za ovu je prezentaciju studijem dokumentacije Školskih kurikuluma osnovnih škola Primorsko-goranske županije (N=56) analizirana ponuda izvannastavnih aktivnosti Prirodoslovnog područja za učenike razredne i predmetne nastave. Rezultati ukazuju na ponudu raznovrsnih aktivnosti unutar područja Prirodoslovlja s najzastupljenijim aktivnostima ekoloških skupina. Iako su učenici motivirani za sudjelovanje u različitim interesnim područjima izvannastavnih aktivnosti, iz konteksta u kojem one danas djeluju brojna pitanja upozoravaju na nedovoljnu pozornost i iskorištenost izvannastavnih aktivnosti u procesu razvoja i napretka učenika. Kontinuirano valja osluškivati učenike i promišljati o: raznovrsnosti ponude aktivnosti interesnih područja, implementiranju novih spoznaja u procese poučavanja, stvaranja s učenicima, kvaliteti uradaka, poticajnom ozračju i okruženju za stvaranje. Za profesionalni napredak u području organizacije i provedbe izvannastavnih aktivnosti, pored uvažavanja i pohvala za entuzijazam učitelja, valja učitelje motivirati na refleksije, suradnička obogaćivanja iskustava i usavršavanja.
izvannastavne aktivnosti, učenici, prirodoslovno područje
nije evidentirano
engleski
Extracurricular activities of students: Natural sciences
nije evidentirano
extracurricular activities, students, natural science
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1-1.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Povezanost s prirodom, organizacija slobodnog vremena učenika rane školske dobi i digitalne tehnologije
pozvano predavanje
22.10.2020-26.10.2020
Rijeka, Hrvatska