Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju na birače s obzirom na životnu dob (CROSBI ID 698048)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stilin, Žarko ; Samardžić, Vinko ; Šustar Kristijan Utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju na birače s obzirom na životnu dob // Interdisziplinäre Managementforschung / Barknvic, Dražen ; Hein Dernoscheg, Karl ; Erceg, Aleksandar et al. (ur.). 2020. str. 235-250

Podaci o odgovornosti

Stilin, Žarko ; Samardžić, Vinko ; Šustar Kristijan

hrvatski

Utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju na birače s obzirom na životnu dob

Marketing 21. stoljeća temelji se na digitalnom marketingu. Iako se u Hrvatskoj nije popularno baviti bilo čime što ima veze s politikom, autori kao temu istraživanja izabiru utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju s obzirom na životnu dob. Razlog pisanja rada je proširenje saznanja o političkom e-marketingu koji je nedovoljno zastupljen u hrvatskim znanstvenim okvirima. U današnje vrijeme političke stranke se ponašaju kao poslovni subjekti. Koriste tržišne informacije kako bi utjecale na oblikovanje proizvoda kojeg nude. Politički marketing se definira kao politički subjekt (bilo da se radi o proizvodu koji se nudi, političaru, kandidatu, vladi) i njihovom odnosu s tržištem ili prema tržištu (bilo da se radi o javnosti općenito, građanima, članovima). Jednostavno rečeno politički subjekti koriste marketinške tehnike s ciljem osvajanja političke vlasti. Rad prikazuje rezultate istraživanja čiji je cilj bio utvrditi utjecaj političkog marketinga u digitalnom okruženju s obzirom na životnu dob. S obzirom na pretpostavku kako mlađa populacija više vremena provodi na Internetu hipoteza rada glasi: ‘’Politički marketing u digitalnom okruženju ima veći utjecaj na mlađe biračko tijelo’’. Istraživanje je provedeno kroz anketni upitnik među potencijalnim biračima. Dvije su izborne jedinice izabrane zbog svojih različitosti, IV. kao pretežito ruralna izborna jedinica i VIII. kao pretežito urbana izborna jedinica. Zaključeno je kako politički marketing u digitalnom okruženju ima veći na mlađe biračko tijelo u odnosu na starije biračko tijelo. Ipak, razliku su minimalne. Iznimno je nizak utjecaj političkog marketinga na glasače u Hrvatskoj. Krucijalna društvena implikacija je kako mlado biračko tijelo od 18- 34 godine u malom postotku izlaze na izbore. Politički subjekt koji aktivira navedeno tijelo može ostvariti svoj cilj, odnosno osvojiti izbore. Aktivacijom mladih moguće je promijeniti političku sliku Hrvatske i provesti nužno potrebne reforme. Rezultati mogu biti korišteni u svrhu unaprjeđenja političkog e- marketinga i mogu služiti političkim, te marketinškim stručnjacima za izradu političke kampanje i političke komunikacije.

marketing ; digitalni marketing ; politički marketing ; utjecaj ; životna dob

Sažetak na engleskom jeziku: Marketing in the 21st century is based on digital marketing. Although in Croatia dealing with anything related to politics is unpopular, authors chose the topic of political marketing in digital environment with regard to age. The purpose of this paper is to broaden the knowledge on political e-marketing that is underrepresented in Croatian science. Nowadays, political parties act as business subjects. They use market information to influence shaping of a product they offer. Political marketing is defined as political subjects (whether those are products offered, politicians, candidates, government) and their relationship with or towards market (whether it is the public in general, citizens, members). Simply speaking, political subjects use marketing techniques to reach political power. The paper shows research results that aimed at determining the impact of political marketing in digital environment with regard to age. Regarding the assumption that younger population spends more time online, the hypothesis is: "Political marketing in digital environment has more impact on younger body of voters". Rese

engleski

Impact of political marketing in digital environment on voters with regard to their age

nije evidentirano

marketing ; digital marketing ; political marketing ; impact ; age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

235-250.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Interdisciplinary management research XVI = Interdisziplinäre Managementforschung XVI

Barknvic, Dražen ; Hein Dernoscheg, Karl ; Erceg, Aleksandar ; Glavaš, Jerko ; Pap, Norbert ; Runzheimer, Bodo ; Wenttel, Dirk

Opatija: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Hochschule Pforzheim University of Applied Sciences ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

1847-0408

Podaci o skupu

16th Interdisciplinary Management Research (IMR 2020)

predavanje

07.05.2020-09.05.2020

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

Ekonomija, Politologija