Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti (CROSBI ID 438217)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mazur, Tamara
doc. dr. sc. Denis Njari ; dr. sc. Igor Josipović
hrvatski
Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti
Diplomskim se radom pod nazivom „Multiperspektivnost u prikazima srednjovjekovne hrvatske povijesti u srednjoškolskim udžbenicima povijesti“ nastoji, ukazivanjem na interdisciplinarna teorijska polazišta te analizom sadržaja srednjoškolskih udžbenika povijesti, prikazati stanje i mogućnosti korištenja koncepta multiperspektivnosti u nastavi povijesti. Analiza sadržaja odnosi se na prikaze srednjovjekovne hrvatske povijesti zbog ne toliko čestoga analiziranja prikaza istih deskriptivnim i drugim znanstvenih analizama unutar metodike nastave povijesti. Važnost ovoga koncepta u nastavi povijesti očituje se mnogostruko, a prvenstveno za razvijanje vještina povijesnoga, a tako i kritičkoga, mišljenja učenika. A kako se udžbenik, još uvijek, drži temeljnim nastavnim sredstvom tako je upravo to nastavno sredstvo odabrano za objekt kvantitativne i deskriptivne analize. Važno je naglasiti da je analiza provedena na sadržajima udžbenika koji su trenutno važeći za korištenje, a propisalo ih je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske. Osim toga, ključno je ukazati, upravo u trenutku nastanka ovoga rada te provođenja analize, unutar obrazovnih politika, radi se na izmjenama nekih temeljnih dokumenata odgojno-obrazovnog sustava, načina prikazivanja sadržaja u udžbenicima te popisa važećih udžbenika za korištenje u nastavi. Navedena analiza jest, stoga, središnji dio ovoga rada. Također, za potrebe ovoga rada provedeno je i anketiranje srednjoškolskih nastavnika povijesti (uzorak je bio prigodan) kako bi se razmatranja unutar ovoga rada čim potpunije prikazala. Navedeno anketiranje, dakle, služi kako bi se zaključci o mogućnostima korištenja, a tako i korištenju u nastavi, donijeli što objektivnije.
multiperspektivnost, udžbenik, hrvatski srednji vijek, metodika nastave povijesti
nije evidentirano
engleski
Multiperspectivity in descriptions of medieval Croatian history in high school history textbooks
nije evidentirano
multiperspectivity, textbook, Croatian Middle Ages, methodology of teaching history
nije evidentirano
Podaci o izdanju
91
11.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet Osijek
Osijek