Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Geostrategic Aspect of the Danubian-Adriatic Orientation of the Croatian Geographical Space // Geostrategijski aspekt podunavsko- jadranske orijentacije hrvatskoga geografskog prostora (CROSBI ID 287955)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Lozančić, Marinko ; Zdilar, Slaven ; Fuerst-Bjeliš, Borna Geostrategic Aspect of the Danubian-Adriatic Orientation of the Croatian Geographical Space // Geostrategijski aspekt podunavsko- jadranske orijentacije hrvatskoga geografskog prostora // Geoadria, 25 (2020), 2; 1, 40. doi: 10.15291/geoadria.3038

Podaci o odgovornosti

Lozančić, Marinko ; Zdilar, Slaven ; Fuerst-Bjeliš, Borna

hrvatski

Geostrategic Aspect of the Danubian-Adriatic Orientation of the Croatian Geographical Space // Geostrategijski aspekt podunavsko- jadranske orijentacije hrvatskoga geografskog prostora

An important feature of today's Croatian territory is its position at the historical junctions of Northern and Southern Europe, as well as Pannonia, i.e. the Danubian region and the Mediterranean. The determinants of Croatia as an Adriatic and Central European, i.e. Danube country, are the basis of the process of valorisation of its spatial advantages. The position on the Adriatic front and the Danube Basin backbone significantly determines the maritime and continental significance of the position of the Croatian area. The expansion of the gravitational Danube spatial zone of traffic and economic influence will certainly be contributed by the corridors that pass through Croatia and open the Danube Basin towards the Mediterranean on the Croatian Adriatic front - the geographical source of Croatian national power. The Danubian-Adriatic orientation is a condition in which the Adriatic-Ionian Road and Corridor X, as a link between Western Europe and the Black Sea and Middle East, make the area of Croatia and Bosnia and Herzegovina a transit ring and an intersection at the gates of Southeast Europe. Thus, the Republic of Croatia, as a member of NATO and the EU, is an important factor in geographical and transport integration, but also in the security and geopolitical stabilization of neighbouring countries in Southeast Europe. Serbia's latest geographical and traffic projects integrated into regional transport projects under Russian-Turkish geopolitical influence make the Baltic-Adriatic-Black Sea zone sensitive security wise, and push the territory of the Republic of Croatia and Bosnia and Herzegovina into geographical and traffic regional shadow and marginalization and directly affect their overall development and security. // Važno je obilježje današnjega hrvatskog teritorija položaj na povijesnim spojnicama sjevera i juga Europe, kao i Panonije, odnosno Podunavlja i Sredozemlja. Odrednice Hrvatske kao jadranske i srednjoeuropske, odnosno podunavske zemlje, čine temelj procesa valorizacije njezinih prostornih prednosti. Položaj na jadranskom pročelju i podunavskoj okosnici uvelike određuje maritimno i kontinentalno značenje položaja hrvatskoga prostora. Širenju gravitacijske dunavske prostorne zone prometnoga i gospodarskoga utjecaja zasigurno će pridonositi koridori koji prolaze kroz Hrvatsku i otvaraju Podunavlje prema Sredozemlju na hrvatskome jadranskom pročelju – geografskom izvoru hrvatske nacionalne snage (moći). Podunavsko-jadranska orijentacija predstavlja uvjet u kojem jadransko-jonska cesta i koridor X kao spojnica zapadne Europe s crnomorskim i blisko-istočnim prostorom, čine prostor Hrvatske i Bosne i Hercegovine tranzitnim prstenom i raskrižjem na vratima jugoistočne Europe. Time je Republika Hrvatska, kao članica NATO-a i EU-a, bitan čimbenik geoprometnoga povezivanja, ali i sigurnosnoga i geopolitičkoga stabiliziranja susjednih zemalja u Jugoistočnoj Europi. Najnoviji geoprometni projekti Srbije integrirani u regionalne prometne projekte pod rusko-turskim geopolitičkim utjecajem čine zonu Baltik – Jadran – Crno more sigurnosno osjetljivom, a prostor Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine potiskuju u geoprometnu regionalnu sjenu i marginalizaciju te izravno utječu na njihov ukupni razvoj i sigurnost.

Republic of Croatia ; Danubian-Adriatic orientation ; geostrategy ; geopolitics ; development axes ; transport corridors ; national strength (power), ; Baltic-Adriatic ; Adriatic-Ionian Road ; corridor X ; Adriatic front //Republika Hrvatska ; podunavsko-jadranska orijentacija ; geostrategija ; geopolitika ; razvojne osovine ; prometni koridori ; nacionalna snaga (moć) ; Baltik – Jadran ; jadransko-jonska cesta ; koridor X ; jadransko pročelje

Članak je napisan/ objavljen dvojezično, na engleskom i hrvatskom jeziku.

engleski

Geostrategic Aspect of the Danubian-Adriatic Orientation of the Croatian Geographical Space

nije evidentirano

Republic of Croatia ; Danubian-Adriatic orientation ; geostrategy ; geopolitics ; development axes ; transport corridors ; national strength (power), ; Baltic-Adriatic ; Adriatic-Ionian Road ; corridor X ; Adriatic front

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (2)

2020.

1

40

objavljeno

1331-2294

1848-9710

10.15291/geoadria.3038

Povezanost rada

Geografija, Sigurnosne i obrambene znanosti, Vojno-obrambene i sigurnosno-obavještajne znanosti i umijeće

Poveznice
Indeksiranost