Refleksija na uspješnost rješavanja izoliranog geometrijskog problema i njegov potencijal u nastavi (CROSBI ID 698020)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Baranović, Nives ; Antunović Piton, Branka
hrvatski
Refleksija na uspješnost rješavanja izoliranog geometrijskog problema i njegov potencijal u nastavi
U radu se razmatraju faktori uspješnosti rješavanja izoliranog geometrijskog problema te njegov potencijal u razvoju i njegovanju matematičkih procesa kroz otkrivanje i kreiranje veza među matematičkim objektima te primjenu istih u svrhu rješavanja dane problemske situacije. Polazište za razmatranje je jedan geometrijski zadatak s državne mature, koji je ponuđen učenicima 7. i 8. razreda osnovne škole u tri varijante: kao tekstualni problem, kao tekstualni problem uz odgovarajuću sliku te kao zadatak „obučen“ u kontekst. Na temelju rezultata provedenog istraživanja sa 182 učenika, ukazuje se na ključne faktore koji utječu na proces rješavanja (vještine vizualizacije, otkrivanje i povezivanje koncepata, simboličko zapisivanje, kultura rješavanja zadataka) te se daju prijedlozi za promjene u procesu učenja i poučavanja geometrije.
geometrijski problem ; matematički jezik ; rješavanje problema ; vizualizacija
nije evidentirano
engleski
Reflection on the success of solving an isolated geometrical problem and its potential in teaching mathematics
nije evidentirano
geometrical problem ; mathematical language ; problem solving ; visualization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
68-83.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova: Geometrija u nastavi matematike.
Gortan, Robert
Pula: Matematičko društvo "Istra"
978-953-56797-3-8
Podaci o skupu
11. stručno-metodički skup „Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi“
ostalo
14.11.2019-16.11.2019
Pula, Hrvatska