Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 110054

O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava


Jurdana-Šepić, Rajka; Milotić Branka
O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava // Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan (ur.).
Split: HFD, 2003. str. 28-38 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
O čaroliji komuniciranja - problemska rasprava
(Magic of communication - problem discussion)

Autori
Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornika radova sa Šestog simpozija o nastavi fizike HFD / Buljubašić, Mladen, Knežević, Stjepan - Split : HFD, 2003, 28-38

Skup
Šesti simpozij HFD o nastavi fizike: Istraživački i problemski usmjerena nastava fizike

Mjesto i datum
Makarska, Hrvatska, 23-26.04.2003

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Nastava fizike; konstruktivistička teorija; metoda rasprave
(Physics teaching; constructivistic theory; discussion)

Sažetak
Ograničenja i nedostaci tradicionalne predavačke nastave postaju sve uočljiviji i štetniji s povećavanjem produkcije informacija, brzine otkrivanja novih znanja i zamjene starih znanja novima. Prenošenje znanja i zapamćivanje sadržaja postaju beskorisnim pa se kao imperativ nameće učenje razvijanjem kvalitetnog mišljenja i konstruiranjem znanja. Provjereno učinkovita metoda aktivnog učenja jest problemska rasprava. Primijenjena u nastavi fizike ima brojne prednosti: doprinosi osvješćivanju sudionika rasprave o problemu i vlastitom neznanju, razvija osjetljivost na probleme, privikava na njihovu analizu, na permanentno preispitivanje koncepata i najvažnije - trenira za postavljanje pitanja. Ukazat ćemo na značaj rasprave, mogućnosti i načine njezine primjene na konkretnim primjerima. Posebno ističemo raspravu u grupama (buzz groups), čiji je najveći značaj interakcija među učenicima, koja, budući da se temelji na ravnopravnosti članova grupe, oslobađa komunikaciju i potiče razmjenu primitivnih koncepata jezikom učenika. Time se postiže ne samo veća razina razumijevanja sadržaja, nego se potiče kreativno mišljenje, što predstavlja najveću vrijednost rasprave. Ujedno se sudionici odgajaju za suradnju i timski rad kao prioritetne komunikacijske vještine koje će u tisućljeću informacija biti ne samo uvjet napretka, nego vjerojatno i opstanka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
0009003

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka