Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika (CROSBI ID 438129)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Brkić, Vanja
Karlić, Virna ; Katalinić, Kristina
hrvatski
Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika
Rad je posvećen analizi kategorije imperativnosti u reklamnom diskursu na hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku, a organiziran je u osam tematskih cjelina. U prvoj cjelini utvrđuju se razlike između imperativnosti kao pragmatičke kategorije te imperativa kao gramatičke kategorije određene formalnim kriterijima. Nadalje, utvrđuje se njihova povezanost s direktivnošću i govornim činovima. U drugoj cjelini rada predstavljena su temeljna obilježja reklamnog diskursa te njegov položaj u sklopu tradicionalne podjele standardnoga jezika na funkcionalne stilove. Pritom je posebna pažnja posvećena načinima i sredstvima pomoću kojih se u reklamnom diskursu iskazuje poticaj na djelovanje, tj. direktivnost (gramatička kategorija imperativa i alternativna sredstva izražavanja imperativnosti). Nakon kontrastivne analize načina i sredstava izražavanja imperativnosti u hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku na formalnoj razini, u završnoj cjelini rada slijedi prikaz rezultata analize imperativnosti u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika provedene na korpusu četiriju kategorija reklamnih poruka: reklamne poruke za auto-moto proizvode, banke, teleoperatere, alkoholna i bezalkoholna pića te prehrambene proizvode.
imperativ, imperativnost, govorni činovi, direktivnost, reklamni diskurs
nije evidentirano
engleski
Imperativeness in the advertising discourse of the Croatian, Hungarian and Slovenian languages
nije evidentirano
imperative, imperativeness, speech acts, directives, advertising discourse
nije evidentirano
Podaci o izdanju
71
30.09.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb