Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika (CROSBI ID 438129)

Ocjenski rad | diplomski rad

Brkić, Vanja Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika / Karlić, Virna ; Katalinić, Kristina (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2020

Podaci o odgovornosti

Brkić, Vanja

Karlić, Virna ; Katalinić, Kristina

hrvatski

Imperativnost u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika

Rad je posvećen analizi kategorije imperativnosti u reklamnom diskursu na hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku, a organiziran je u osam tematskih cjelina. U prvoj cjelini utvrđuju se razlike između imperativnosti kao pragmatičke kategorije te imperativa kao gramatičke kategorije određene formalnim kriterijima. Nadalje, utvrđuje se njihova povezanost s direktivnošću i govornim činovima. U drugoj cjelini rada predstavljena su temeljna obilježja reklamnog diskursa te njegov položaj u sklopu tradicionalne podjele standardnoga jezika na funkcionalne stilove. Pritom je posebna pažnja posvećena načinima i sredstvima pomoću kojih se u reklamnom diskursu iskazuje poticaj na djelovanje, tj. direktivnost (gramatička kategorija imperativa i alternativna sredstva izražavanja imperativnosti). Nakon kontrastivne analize načina i sredstava izražavanja imperativnosti u hrvatskom, mađarskom i slovenskom jeziku na formalnoj razini, u završnoj cjelini rada slijedi prikaz rezultata analize imperativnosti u reklamnom diskursu hrvatskog, mađarskog i slovenskog jezika provedene na korpusu četiriju kategorija reklamnih poruka: reklamne poruke za auto-moto proizvode, banke, teleoperatere, alkoholna i bezalkoholna pića te prehrambene proizvode.

imperativ, imperativnost, govorni činovi, direktivnost, reklamni diskurs

nije evidentirano

engleski

Imperativeness in the advertising discourse of the Croatian, Hungarian and Slovenian languages

nije evidentirano

imperative, imperativeness, speech acts, directives, advertising discourse

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

30.09.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija

Poveznice