Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture (CROSBI ID 287696)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Briševac, Mislav ; Purković, Damir Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture // Politehnika, 4 (2020), 2; 25-37. doi: 10.36978/cte.4.2.3

Podaci o odgovornosti

Briševac, Mislav ; Purković, Damir

hrvatski

Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture

Razvoj gospodarstva neke zemlje čvrsto je povezan s razvojem tehnologije i tehničkog odgojno-obrazovnog područja. Tehničko i inženjersko znanje karakterizira raznovrsnost i visoko nepredvidiva dinamika razvoja. Stoga je ovo područje učenja i poučavanja podložno promjenama i usklađivanju s dinamikom razvoja tehnologije te problemima uspješnog ostvarivanja ciljeva nastave. Kako bi se ti problemi neutralizirali, u suvremenu nastavu je potrebno implementirati i kontekstualne pristupe učenju i poučavanju, poput učenja temeljenog na projektima. U ovom radu se elaborira takva implementacija u okviru kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura. Kao predložak za implementaciju korišten je model kontekstualnog učenja i razvoja učenika. U tom smislu projektna nastava i učenje zauzimaju središnje mjesto u kurikulumu, tijekom čega se ostvaruje većina ishoda učenja. U radu se ujedno donosi primjer implementacije za 8. razred, što učiteljima i praktičarima može olakšati vlastitu operacionalizaciju kurikuluma. Pri tom učitelj i nadalje ostaje glavni kreator i moderator nastave, pri čemu je važno postaviti određena ograničenja učenicima, predvidjeti prijedloge za rješavanje problema te voditi učenike ka uspješnom dovršetku aktivnosti. Unatoč tome, stvarni učinak primjene ovakvog pristupa na postignuća učenika bit će moguće evaluirati tek ako zaživi u stvarnoj nastavnoj praksi, što se očekuje u skoroj budućnosti.

Kontekstualni pristup ; Kurikulum ; Projektna nastava ; Tehnička kultura ; Učenje temeljeno na projektima

nije evidentirano

engleski

Application of project-based learning in the teaching of Technical Culture

nije evidentirano

Contextual approaches ; Curriculum ; Project-based learning ; Technical Culture ; Technology education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (2)

2020.

25-37

objavljeno

2584-5373

2584-6264

10.36978/cte.4.2.3

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice