Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Autizam i samopercepcija znanja pomoćnika u nastavi (CROSBI ID 287663)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurković, Denis ; Penić Jurković, Anita ; Maglić, Iva Autizam i samopercepcija znanja pomoćnika u nastavi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 56 (2020), 2; 132-153. doi: 10.31299/hrri.56.2.8

Podaci o odgovornosti

Jurković, Denis ; Penić Jurković, Anita ; Maglić, Iva

hrvatski

Autizam i samopercepcija znanja pomoćnika u nastavi

Cilj istraživanja provedenog u šk. god. 2019/2020. na uzorku od 425 pomoćnika u nastavi bio je ustanoviti razinu samoprocijenjeno znanja o inkluziji te radu s učenicima s autizmom među pomoćnicima u nastavi. Također cilj istraživanja bio je i ustanoviti koji od sociodemografskih pokazatelja pridonose samoprocjeni znanja o radu s učenicima s autizmom, ali i inkluziji općenito. Za potrebe ovog istraživanja osmišljen je upitnik Samoprocjene znanja o inkluziji i autizmu (SZIA) koji se sastoji od 2 subskale. Prva subskala, Samoprocjena specifičnih znanja o autizmu, mjeri samoprocijenjeno znanje o radu s učenicima s autizmom, dok druga, Samoprocjena općih znanja o inkluziji, mjeri samoprocijenjeno znanje pomoćnika u nastavi o inkluziji općenito. Sastavljen je i Sociodemografski upitnik kojim su prikupljeni ostali podaci o sudionicima istraživanja. Prema dobivenim rezultatima početni motiv za rad te godine rada s učenicima s autizmom statistički su značajno pozitivno povezane, a završena edukacija za pomoćnika u nastavi te iskustvo rada s ovim učenicima statistički su značajno negativno povezani sa samoprocjenom znanja o radu s učenicima s autizmom, no nemaju bitnu ulogu u samoprocjeni znanja o inkluziji. Također među sudionicima istraživanja postoje statistički značajne razlike pri samoprocjeni znanja o radu s učenicima s autizmom. To se posebice odnosi na početni motiv za rad, završenu edukaciju za pomoćnika u nastavi te iskustvo rada s učenicima s autizmom, dok godine rada u ulozi pomoćnika ne čine statistički značajnu razliku. Na koncu pokazalo se i da samoprocijenjeno znanje o inkluziji statistički značajno pridonosi samoprocijenjenom znanju o radu s učenicima s autizmom. Ovakva istraživanja imaju izuzetan potencijal za dobivanje boljeg uvida u znanja i kompetencije pomoćnika, a samim tim i u kvalitetu rada istih.

pomoćnici u nastavi ; samoprocjena znanja ; inkluzija ; autizam ; edukacija

nije evidentirano

engleski

Autsm and Self-perceived Knowledge Of The Learning Support Assistants

nije evidentirano

learning support assistant ; self-perceived knowledge ; inclusion ; autism ; training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

56 (2)

2020.

132-153

objavljeno

1331-3010

1848-7734

10.31299/hrri.56.2.8

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost