Društveni kapital i razvoj malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi (CROSBI ID 27882)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Rus, Andrej
hrvatski
Društveni kapital i razvoj malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi
Društveni je kapital važan čimbenik razvoja sektora malih i srednjih poduzeća u jugoistočnoj Europi, pa tako i važna varijabla gospodarskoga razvoja te regije. Na temelju podataka nedavne ankete o malim i srednjim poduzećima u Sloveniji, Bosni i Makedoniji, koja je uključila 794 poduzeća, pokazujemo da je razvoj malih i srednjih poduzeća povezan s društvenim kapitalom. Rad istražuje uzročni mehanizam te povezanosti. Najprije pokazujemo da su razlike u razini društvenoga kapitala te tri zemlje velike. Zatim dokazujemo da postoji veza između razine društvenoga kapitala i izbora ustroja vodstva od ekonomskih djelatnika. Napokon, utvrđujemo da su mehanizmi vođenja povezani s razvojem poduzeća. Na temelju tih zaključaka tvrdimo da visoka razina društvenoga kapitala u određenoj zemlji potiče poduzetnike i menadžere da se radije oslone na povjerenje nego na detaljni ugovor, što pozitivno utječe na razvoj malih i srednjih poduzeća. Stoga društveni kapital ne samo smanjuje troškove transakcije već otvara širi okvir poslovnih mogućnosti što je, čini se, temeljni čimbenik razvoja malih i srednjih poduzeća i gospodarstva.
Društveni kapital, mala i srednja poduzeća, jugoistočna Europa
nije evidentirano
engleski
Social capital and SME development in South-East Europe
nije evidentirano
Social capital, SME's, South-East Europe
nije evidentirano
Podaci o prilogu
37-72-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Poduzetništvo, institucije i socio-culturni kapital
Čengić, Drago ; Vehovec, Maja
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
2002.
953-6666-25-1