Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost unutarnje plovidbe u putničkom i teretnom prijevozu u Europi (CROSBI ID 438042)

Ocjenski rad | diplomski rad

Tonković Robert Važnost unutarnje plovidbe u putničkom i teretnom prijevozu u Europi / Dora Naletina (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Tonković Robert

Dora Naletina

hrvatski

Važnost unutarnje plovidbe u putničkom i teretnom prijevozu u Europi

Prijevoz unutarnjom plovidbom u povijesti imao je veliki značaj za ljude jer je omogućavao prijevoz velikih količina inputa koji su bili neophodni radi konstantnih proširenja gradova i njihovih potreba za građevinskim materijalom, ali i sve većim količinama hrane i raznih materijala koji su bili dostupni samo u nekoliko gradova, pa su se morali prevoziti plovilima unutarnjim vodama do odredišta. Također su se pojavljivale potrebe radi trgovine jer primjerice Baltičke zemlje u 14. stoljeću su bile jako veliki izvoznici ribe, ali nisu imali dovoljne količine soli kako bi te količine postale i veće. Zato je HANZA odlučila iskopati kanal koji će spojiti grad Lübeck s Baltikom i tako omogućiti povećan izlov ribe, a time i pospješiti ekonomski izgled zemalja Baltika, ali i Lübecka. To je ujedno i prvi umjetni kanal u Europi koji je povezao rijeku Elbu s Baltičkim morem. Svi izgrađeni umjetni kanali usko su povezani uz ekonomiju Europe i svaki je donio novi, bolji i jači impuls u zemlje okruženja gdje se taj kanal iskopao. Tako je unutarnja plovidba bila jako važan dio europskog transporta, no pojavom brzih autocesta i sve modernijih željeznica 30- tih godina 20. stoljeća, ista gubi na važnosti. Europska unija unazad 20 godina daje jake napore kako bi poboljšala status unutarnje plovidbe u prometu, te je zato i regulirala isto Direktivom EU 2016/1629, 2016. Najsnažnije europske zemlje u unutarnjoj plovidbi, radi svog povijesnog statusa, ali i geografskog položaja, su zemlje kroz koje protječe Rajna, a to su Nizozemska, Njemačka i Belgija, te Francuska koja je blizu nje. Te zemlje imaju najveće flote, a po modernizaciji se najviše ističu Nizozemska i Belgija jer se kod njih tonaža po broju brodova povećala, što znači da su te zemlje uložile u novu flotu plovila s većom nosivosti. Kod Njemačke i Francuske to nije slučaj. Dunavska flota je mnogo manja od onih zapadne Europe, ali je važna radi prijevoza tekućeg tereta, ponajprije nafte, ka zemljama zapada. Zanimljivo je da se broj zaposlenih u prijevozu dobara unutarnjom plovidbom svake godine smanjuje dok se broj zaposlenih u putničkom prijevozu zadnjih godina povećava. Razlog tomu je taj što razvojem kruzerskog turizma raste i prijevoz turista velikim kruzerima po rijekama Europe. To su ponajprije turisti iz Sjeverne Amerike koji su željni upoznavanja povijesti europskih gradova. Unutarnjom plovidbom se i dalje prevoze najviše metalne rude, koks, nafta i naftni derivati jer su to materijali koji su potrebni u velikim količinama, a plovila imaju veće kapacitete od primjerice kamiona ili vlakova.

unutarnja plovidba, umjetni kanali, transport, flota, zaposlenost, materijali

nije evidentirano

engleski

The importance of inland navigation in passenger and freight transport in Europe

nije evidentirano

inland navigation, artificial canals, transport, fleet, employment, materials

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53

22.12.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija