Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio (CROSBI ID 287573)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Gracin, Martina ; Budiselić, Ervin Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio // Kairos, 13 (2019), 2; 207-226. doi: 10.32862/k1.13.2.3

Podaci o odgovornosti

Gracin, Martina ; Budiselić, Ervin

hrvatski

Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio

Upotreba pojmova učenik i učeništvo vrlo je uobičajena u evanđeoskom kršćanstvu, a značenje tih pojmova smatra se samo po sebi razumljivim. Međutim, iako je u tim krugovima došlo do svojevrsnog usvajanja ovih pojmova, oni su već ranije postojali i u židovskoj kulturi Isusova vremena. Svrha i cilj ovog je članka proučiti značenje koncepta učeništva u njegovu originalnom kontekstu i vidjeti koliko to značenje odudara od značenja koje ovi pojmovi imaju danas. Ovu ćemo temu obraditi u dva dijela. U prvome poglavlju proučava se starozavjetni korijen koncepta učeništva, a u drugome poglavlju sagledava se židovski sustav obrazovanja u Isusovu vremenu. U trećem poglavlju razmatra se je li i sam Isus, i u kojoj mjeri, prošao židovski sustav obrazovanja te kako i na koji je način primjenjivao taj model u poučavanju svojih učenika. U drugome dijelu članka prvo ćemo razmotriti praksu učeništva u prvoj Crkvi, a nakon toga ponuditi smjernice za primjenu Isusova koncepta učeništva danas u Crkvi. Ključan je fokus ovog članka na problematici prenošenja principa učeništva shvaćenih unutar konteksta židovske kulture na Crkvu danas budući da istraživanje otkriva kako razumijevanje tog pojma danas ne odgovara sasvim načinu na koji se shvaćalo učeništvo Isusova doba. Naime, premda je učeništvo i tada sadržavalo prenošenje informacija, važnije od toga je bilo slijediti učitelja (rabina) i učiti od njega u bliskom odnosu. U članku se zaključuje da moguće rješenje za ovaj izazov treba potražiti prvo u promjeni razmišljanja o tome što učeništvo uistinu jest (promjena fokusa), a onda u praksi kroz mentorstvo i male grupe ciljano izložiti obje strane (i „učitelja“ i „učenika“) iskustvu poučavanja primjerom.

učeništvo ; rabin ; talmid ; odnos ; pouka primjerom ; mentorstvo ; male grupe

nije evidentirano

engleski

Discipleship in the Context of Judaism in Jesus’ Time - Part I

nije evidentirano

discipleship, rabbi, talmid, relationship, teaching by example, mentoring, small groups

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (2)

2019.

207-226

objavljeno

1846-4580

1848-2503

10.32862/k1.13.2.3

Povezanost rada

Teologija

Poveznice