Istraživanje učeničkog razumijevanja valne optike (CROSBI ID 438023)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Cindrić, Mateja
Planinić, Maja
hrvatski
Istraživanje učeničkog razumijevanja valne optike
Razumijevanje učeničkih poteškoća ima važnu ulogu za unaprijeđenje kvalitete nastave fizike. Gradivo poput valne optike pred učenike stavlja vrlo apstraktne i zahtjevne pojmove i pojave, koje učenici nisu imali prilike sresti u svakodnevnom životu.Motivirani tom činjenicom, proveli smo kvalitativno istraživanje na devet učenika četvrtih razreda opće i prirodoslovno-matematičke gimnazije u Zagrebu kako bismo provjerili njihovo znanje i razumijevanje valne optike nakon redovite nastave o toj temi. Istraživanje je provedeno u obliku polustrukturiranih intervjua, a obuhvaćalo je teme polarizacije, interferencije iz dvaju izvora i na optičkoj rešetci i ogiba na pukotini. Rezultati istraživanja su analizirani, grupirani po poteškoćama te uspoređeni s ranijim istraživanjima provedenim na Sveučilištu u Washingtonu. Ustanovljene ključne poteškoće vezane za koncepte interferencije, ogiba i polarizacije svjetlosti sugeriraju da bi za ovu temu bila važna istraživački usmjerena nastava, u kojoj pokusi imaju glavnu ulogu. Iako smo pronašli poteškoće koje su se pojavile i u istraživanjima provedenima u drugim zemljama, otkrivene su i neke nove poteškoće. Poteškoće su objašnjene i grupirane, a popraćene su i učeničkim citatima iz intervjua i crtežima.
učeničke poteškoće, valna optika, interferencija, ogib, polarizacija, nastava fizike, pokusi
nije evidentirano
engleski
An investigation of students’ understanding of wave optics
nije evidentirano
students’ difficulties, wave optics, interference , diffraction , polarization, physics teaching, experiments
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
26.06.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb