Konceptualno razumijevanje mikroskopskih modela u termodinamici (CROSBI ID 697732)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Erceg, Nataša ; Aviani, Ivica ; Mešić, Vanes ; Hrepić, Zdeslav ; Karuza, Marin ; Lejla, Jelovica
hrvatski
Konceptualno razumijevanje mikroskopskih modela u termodinamici
Interdisciplinarnost ima sve veći značaj u suvremenoj znanosti. Međutim, učenici i studenti fizike često nisu u stanju sagledati fiziku kao cjelinu, niti ju povezati sa srodnim poljima poput kemije i biologije. Jedan od razloga za to je način strukturiranja sadržaja iz fizike koji ne pruža jedinstven fizikalni pogled na svijet. Manjak kohezivnog i objedinjavajućeg pristupa je posebno vidljiv u poučavanju termodinamike. Tako većina učenika i studenata postaje svjesna čestične prirode tvari još u osnovnoj školi, a molekularno-kinetičku teoriju (MKT) proučava u okviru srednjoškolskih i sveučilišnih predmeta iz fizike. No edukacijska istraživanja pronalaze brojne miskoncepcije vezane uz MKT kao i uz njenu ulogu i primjenu u vezanim znanstvenim područjima. Miskoncepcije koje se odnose na molekularne sustave u međudjelovanju, općenito ukazuju na nerazumijevanje makroskopskih pojava na mikroskopskoj razini. Ciljano sagledavanje postojećih pogrešnih ideja uz usporednu izgradnju kvalitetnih fizičkih modela se preporuča kao važan dio konceptualnog okvira za ispravljanje učeničkih miskoncepcija i za kreiranje učinkovitije nastave. Na tragu navedenog, u okviru prve faze projekta „Istraživanje studentskog konceptualnog razumijevanja mikroskopskih modela u termodinamici i razvoj suvremenih metodičkih alata“ (uniri-pr-prirod-19-5 financiranog od strane Sveučilišta u Rijeci) ispituje se studentsko konceptualno razumijevanje MKT čvrstih tijela, nastavno na prethodno provedena istraživanja studentskog razumijevanja MKT plinova i tekućina. U okviru predavanja biti će izloženi najznačajniji rezultati prethodnih istraživanja kao i preliminarni rezultati dobiveni u okviru spomenutog projekta.
konceptualno razumijevanje ; mikroskopski modeli ; termodinamika
nije evidentirano
engleski
Conceptual understanding of microscopic models in thermodynamics
nije evidentirano
conceptual understanding ; microscopic models ; thermodynamics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
244-244.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 6. Međunarodne konferencije o nastavi fizike u srednjim školama
Nešić, Ljubiša
Beograd:
Podaci o skupu
8. međunarodna konferencija o nastavi fizike u srednjim školama
pozvano predavanje
23.10.2020-25.10.2020
Aleksinac, Srbija