Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske (CROSBI ID 287351)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni) | međunarodna recenzija

Jurić, Tado ; Bakota, Anja ; Kardaš, Lucija Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske // Crkva u svijetu : CUS, 55 (2020), 3; 453-494. doi: 10.34075/cs.55.3.3

Podaci o odgovornosti

Jurić, Tado ; Bakota, Anja ; Kardaš, Lucija

hrvatski

Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske

U radu su predstavljeni rezultati istraživanja analize hrvatskih online medija (web portali) o temi iseljavanja iz Hrvatske. Istraživani su koncept i slika o iseljavanju Hrvata gledani/prikazivani kroz prizmu medija u Hrvatskoj. Tema „iseljavanje iz Hrvatske” analizirana je u člancima sljedećih hrvatskih web portala: Večernji list, 24 sata i Index.hr te Deutsche Welle, međunarodnom njemačkom javnom medijskom servisu. Analiza medija provodila se od listopada 2018. do siječnja 2019. Mediji su izabrani po kriteriju čitanosti te opsega i dostupnosti medijskim publikama. Korištena je zadana matrica istraživanja podijeljena u šest kategorija gdje su se na navedenim portalima analizirali članci metodom analize diskursa. Analizom medijskog sadržaja kodirana su i kategorizirana 152 analizirana članka. Prema zadanim kategorijama istraživane su: opće značajke članaka, vrijednosna orijentacija, odnos autora prema iseljavanju i zastupljenost pojma u članku, naslovi, grafički prikazi u člancima te komentari čitatelja na članak. Većina objavljenih tekstova o iseljavanju iz Hrvatske napisana je u negativnom kontekstu. Članci pak o pozitivnim iskustvima preseljenja i odlaska u drugu državu zaista potiču daljnje iseljavanje, odnosno neodlučne potiču na razmišljanje o opciji iseljavanja. Zaključujemo kako mediji koji djeluju u Hrvatskoj jesu pristrani pri prikazivanju teme iseljavanja, jer je vidljivo da su stavovi, odabir osoba za razgovore i citate kao i subjektivnost prisutni u većini članaka. S druge strane, svakako uočavamo i pozitivnu ulogu koju igraju mediji u hrvatskom društvu, čemu svjedoči činjenica da su mediji otvorili više ključnih društvenih tema od samih institucija i službi kojima je to u opisu posla te da svakako djeluju i kao konstruktivan društveni korektiv.

iseljavanje, iseljavanje iz Hrvatske, iseljavanje Hrvata, mediji, javno mnijenje, utjecaj medija na iseljavanje

nije evidentirano

engleski

Media Analysis of Online Media Contents on the Phenomenon of Current Emigration from Croatia

nije evidentirano

emigration, Croatia, media, negative influence, web portals, one-sidedness, media influence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55 (3)

2020.

453-494

objavljeno

0352-4000

1848-9656

10.34075/cs.55.3.3

Povezanost rada

Demografija, Politologija, Sociologija

Poveznice
Indeksiranost