Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama (CROSBI ID 697667)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Radostić, M., Šimić, Nataša
hrvatski
Odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije kod korisnica Instragrama
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati odnos narcizma, sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu i samopromocije na uzorku od 517 korisnica Instagrama. Budući da su korisnice Instagrama svakodnevno izložene idealiziranim fotografijama, što aplikacije za uređivanje fotografija na Instagramu omogućuju, za očekivati je njihovu veću sklonost samopromociji i unutarspolnom natjecanju za partnera. Samopromocija je najčešće korištena strategija unutarspolnog natjecanja za partnera, a dosadašnja istraživanja su potvrdila da je narcisoidnost jedan od najsnažnijih prediktora vlastite promocije putem društvenih mreža. U svrhu provedenog istraživanja korišten je set pitanja o aktivnostima na Instagramu, preuzet iz dosadašnjih istraživanja i prilagođen svrsi provedenog istraživanja. Pored navedenog, online je primijenjen Inventar narcisoidne osobnosti (Ames, Rose i Anderson, 2006) i Skala unutarspolnog natjecanja za partnera (Faer, Hendriks, Abed i Figueredo, 2005) za određivanje samopromocije i natjecanja za partnera. Primijenjena je i modificirana verzija Upitnika sociokulturalnih stavova prema tjelesnom izgledu (Thompson, Berg, Roehrig, Guarda i Heinberg, 2004) koju čine četiri subskale: informacije, pritisci, generalna internalizacija i internalizacija sportskog ideala. Dobiveni rezultati su pokazali da se narcisoidne sudionice više samopromoviraju, odnosno paze na vlastiti tjelesni izgled i razmišljaju o tome što muškarci misle o njima. Međutim, nije potvrđena njihova veća sklonost natjecanju s drugim ženama za partnera. Nadalje, dobiveni rezultati pokazali su da sudionice koje više paze na vlastiti tjelesni izgled i što muškarci misle o njima te koje su sklonije natjecanju za partnera smatraju Instagram prikladnim izvorom informacija o poželjnom izgledu, više percipiraju pritisak od strane Instagrama da zadovolje promicani izgled, više usađuju ideale ljepote u vlastiti sustav vrijednosti te više smatraju atletski izgled poželjnim i nastoje ga postići. Primjenom hijerarhijske regresijske analize ispitivane varijable sociokulturalnih stavova i narcisoidnosti objasnile su 26% varijance samopromocije, a najznačajnijim prediktorom pokazao se pritisak da korisnice trebaju izgledati što sličnije prom
Instagram ; sociokulturalni stavovi prema tjelesnom izgledu ; narcizam ; samopromocija
nije evidentirano
engleski
The relationship between narcissism, socio- cultural attitudes towards body appearance and self-promotion in female Instagram users
nije evidentirano
Instagram ; sociocultural attitudes towards physical appearance ; narcissism ; self-promotion
nije evidentirano
Podaci o prilogu
219-219.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina ;
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-331-305-4
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
poster
01.10.2020-03.10.2020
Zadar, Hrvatska