Odnos perfekcionizma i nesanice kod studenata (CROSBI ID 697662)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimić, Nataša ; Mrkonjić, Irena
hrvatski
Odnos perfekcionizma i nesanice kod studenata
Brojne studije izvještavaju o povezanostima perfekcionizma s različitim ishodima. Cilj provedenog istraživanja je bio ispitati odnos različitih dimenzija perfekcionizma i nesanice. Studentska populacija je prigodna za istraživanje navedenog odnosa zbog veće prevalencije različitih poteškoća te izloženosti novim i stresnim situacijama. Budući da studenti pokazuju sklonost ka postavljanju visokih ciljeva i obrazovnih aspiracija, moguće je da imaju i izraženiji perfekcionizam. Uzorak je činilo 137 studentica i studenata Sveučilišta u Zadru dobi od 18 do 26 godina. U istraživanju je primijenjena multidimenzionalna skala perfekcionizma autora Frosta i sur. (1990) koju su na hrvatski jezik prevele i adaptirale autorice Zubčić i Vulić-Prtorić (2008). Skala se sastoji od 35 tvrdnji kojima se mjere sljedeće dimenzije perfekcionizma: zabrinutnost zbog pogrešaka, dvojba u vlastite aktivnosti, osobni standardi, roditeljska prigovaranja, roditeljska očekivanja i organiziranost. Za ispitivanje nesanice je korištena Atenska skala nesanice, koju čini osam tvrdnji. Dobiveni rezultati su pokazali izraženi perfekcionizam posebice u domenama osobnih standarda, zabrinutosti zbog pogrešaka i organiziranosti, te izrazite kronične probleme sa spavanjem kod studenata. Umjerena pozitivna povezanost između ukupnog rezultata na skali perfekcionizma i nesanice u ovom istraživanju je potvrđena. Viši rezultati na subskalama zabrinutosti zbog pogrešaka i dvojba u vlastite aktivnosti su također povezani s nesanicom. Potvrđena je niska i pozitivna povezanost rezultata na subskali roditeljska prigovaranja i nesanice. Od ispitivanih dimnezija perfekcionizma, jedino je organiziranost, koja se inače smatra adaptivnom dimnezijom, u negativnom odnosu s nesanicom. Dvije dimenzije perfekcionizma (roditeljska očekivanja i osobni standardi) nisu značajno povezane s nesanicom. U zaključku se može kazati da dobiveni rezultati upućuju na važnost psiholoških intervencija usmjerenih na poteškoće sa spavanjem i adekvantno suočavanje s različtim izvorima stresa u akademskom okruženju, posebice kod studenata s izraženim perfekcionističkim težnjama.
perfekcionizam, nesanica, studenti
nije evidentirano
engleski
The relationship between perfectionism and insomnia in students
nije evidentirano
perfectionism, insomnia, students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
70-70.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M.
Jasrebarsko: Naklada Slap
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
poster
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska