Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba (CROSBI ID 437877)

Ocjenski rad | diplomski rad

Parunov, Pavao Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba / izv.prof.dr.sc. Valerija Barada (mentor); Zadar, Odjel za sociologiju, . 2019

Podaci o odgovornosti

Parunov, Pavao

izv.prof.dr.sc. Valerija Barada

hrvatski

Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba

U ovom diplomskom radu se obrazovne institucije problematiziraju kao društvena mjesta posredovanja queer Drugosti koje upravo organizacijom svakodnevnice reproduciraju heteronormativni društveni poredak. Koristeći se queer teorijama u operacionalizaciji povezanosti roda i seksualnosti, te institucionalnom etnografijom, istraživanje pristupa queer obrazovnom iskustvu kao izvoru znanja koje ukazuje na utjecaj translokalnih društvenih odnosa i stvaranju lokalnih institucionalnih odnosa koji doprinose stvaranju queer Drugosti. Istraživanje se oslanja na kritičkoj i institucionalnoj etnografiji obrazovnog iskustva zadarskih srednjoškolskih i sveučilišnih svakodnevica. Cilj istraživanja je bio utvrditi i razumjeti obrasce kojima obrazovne institucije reproduciraju heteronormativni poredak seksualnih i rodnih identiteta Analiza prikupljenih podataka je pokazala da se takav proces odvija na dva načina. U obrazovnoj svakodnevnici se rodni izričaj queer osoba pregovara kao materijalna oznaka nenormativne seksualnosti čime se queer osobama osigurava negativna vidljivost u svakodnevnici. Dihotomija heteroseksualnosti i homoseksualnosti se održava rodnim reguliranjem odnosno odobravanjem i sankcioniranjem rodnog izričaja pri čemu queer osobe mogu biti žrtve fizičkog i verbalnog nasilja. Drugi način osiguravanja heteronormativnog poretka unutar svakodnevnice je institucionalno djelovanje kroz dihotomiju javnog i privatnog. Ovakvo djelovanje može stvoriti ambivalentnu poziciju queer osobama. Rodno označavanje provodi se u javnoj sferi svakodnevnice, dok u institucionalnom djelovanju izostaje sankcioniranje nasilja i osiguravanje pozitivne vidljivosti queera tako što se taj identitet nanovo označava kao intimna i privatna domena svakodnevnice queer osobe.

heteronormativnost, queer, Drugost, obrazovanje, svakodnevnica, dihotomija javnog i privatnog

nije evidentirano

engleski

A critical ethnography of queer students' educational experiences

nije evidentirano

heteronormativity, queer Otherness, educational everyday life, public/private dichotomy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

97

22.04.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Odjel za sociologiju

Zadar

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Sociologija

Poveznice