Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1098176

Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba


Parunov, Pavao
Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zadar


CROSBI ID: 1098176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba
(A critical ethnography of queer students' educational experiences)

Autori
Parunov, Pavao

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za sociologiju

Mjesto
Zadar

Datum
22.04

Godina
2019

Stranica
97

Mentor
Izv.prof.dr.sc. Valerija Barada

Ključne riječi
heteronormativnost, queer, Drugost, obrazovanje, svakodnevnica, dihotomija javnog i privatnog
(heteronormativity, queer Otherness, educational everyday life, public/private dichotomy)

Sažetak
U ovom diplomskom radu se obrazovne institucije problematiziraju kao društvena mjesta posredovanja queer Drugosti koje upravo organizacijom svakodnevnice reproduciraju heteronormativni društveni poredak. Koristeći se queer teorijama u operacionalizaciji povezanosti roda i seksualnosti, te institucionalnom etnografijom, istraživanje pristupa queer obrazovnom iskustvu kao izvoru znanja koje ukazuje na utjecaj translokalnih društvenih odnosa i stvaranju lokalnih institucionalnih odnosa koji doprinose stvaranju queer Drugosti. Istraživanje se oslanja na kritičkoj i institucionalnoj etnografiji obrazovnog iskustva zadarskih srednjoškolskih i sveučilišnih svakodnevica. Cilj istraživanja je bio utvrditi i razumjeti obrasce kojima obrazovne institucije reproduciraju heteronormativni poredak seksualnih i rodnih identiteta Analiza prikupljenih podataka je pokazala da se takav proces odvija na dva načina. U obrazovnoj svakodnevnici se rodni izričaj queer osoba pregovara kao materijalna oznaka nenormativne seksualnosti čime se queer osobama osigurava negativna vidljivost u svakodnevnici. Dihotomija heteroseksualnosti i homoseksualnosti se održava rodnim reguliranjem odnosno odobravanjem i sankcioniranjem rodnog izričaja pri čemu queer osobe mogu biti žrtve fizičkog i verbalnog nasilja. Drugi način osiguravanja heteronormativnog poretka unutar svakodnevnice je institucionalno djelovanje kroz dihotomiju javnog i privatnog. Ovakvo djelovanje može stvoriti ambivalentnu poziciju queer osobama. Rodno označavanje provodi se u javnoj sferi svakodnevnice, dok u institucionalnom djelovanju izostaje sankcioniranje nasilja i osiguravanje pozitivne vidljivosti queera tako što se taj identitet nanovo označava kao intimna i privatna domena svakodnevnice queer osobe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Pavao Parunov (autor)

Avatar Url Valerija Barada (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Parunov, Pavao
Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zadar
Parunov, P. (2019) 'Kritička etnografija obrazovnog iskustva queer osoba', diplomski rad, diplomski, Odjel za sociologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Parunov, Pavao}, year = {2019}, pages = {97}, keywords = {heteronormativnost, queer, Drugost, obrazovanje, svakodnevnica, dihotomija javnog i privatnog}, title = {Kriti\v{c}ka etnografija obrazovnog iskustva queer osoba}, keyword = {heteronormativnost, queer, Drugost, obrazovanje, svakodnevnica, dihotomija javnog i privatnog}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Parunov, Pavao}, year = {2019}, pages = {97}, keywords = {heteronormativity, queer Otherness, educational everyday life, public/private dichotomy}, title = {A critical ethnography of queer students' educational experiences}, keyword = {heteronormativity, queer Otherness, educational everyday life, public/private dichotomy}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font