Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu (CROSBI ID 697427)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nenadić Bilan, Diana ; Kisovar-Ivanda, Tamara Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu // E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji / Krapše, Štefan (ur.). Nova Gorica: Educa, 2019. str. 306-311

Podaci o odgovornosti

Nenadić Bilan, Diana ; Kisovar-Ivanda, Tamara

hrvatski

Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu

Rad se bavi prijelazom iz predškolske ustanove u osnovnu školu kao jednim od temeljnih pedagoških pitanja predškolskog i osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Oba oblika etabliranog odgoja i obrazovanja djece predškolske i školske dobi uspostavljaju suradnju s ustanovama informalnog obrazovanja poput muzeja, knjižnica, arhiva, botaničkih i zooloških vrtova i slično. Rad se bavi istraživanjem načina poticanja lakše tranzicije djece iz predškolske u školsku ustanovu od strane muzeja kao kulturne ustanove u kontekstu informalnog obrazovanja. Provedeno je istraživanje, korištenjem kvalitativne istraživačke metodologije, u kojem je sudjelovalo 5 učitelja osnovnih škola, 15 odgojitelja, 75 učenika prvih razreda osnovne škole te 115 djece polaznika predškolskih ustanova u Zadru. Istraživanje je pokazalo prisutnost nedovoljnog kontinuiteta organiziranih posjeta muzejima u razdoblju tranzicije iz predškolske ustanove u osnovnu školu jer se nakon intenzivne suradnje dječjeg vrtića i muzeja u predškolskoj dobi smanjuje intenzitet te suradnje u prvom i drugom razredu osnovne škole. Učitelji ističu da spomenutu suradnju odgađaju na treći razred osnovne škole i kasnije zbog veće mogućnosti kurikulumskog povezivanja s muzejskim aktivnostima u tom razdoblju školovanja. Uklanjanjem uočenog smanjenja učestalosti suradnje muzeja i škole u prvom razredu osnovne škole stvorili bi se preduvjeti za intenzivniju potporu muzeja lakšoj tranziciji djece iz predškolske u školsku ustanovu, o čemu se pozitivno izjašnjavaju svi sudionici istraživanja.

muzej, dječji vrtić, škola, tranzicija iz predškolskog u školski odgoj i obrazovanje

nije evidentirano

engleski

The Museum's Educational Activities in the Context of the Transition from Preschool to School Facility

nije evidentirano

museum, kindergarten, school, transition from preschool to school facility

nije evidentirano

Podaci o prilogu

306-311.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji

Krapše, Štefan

Nova Gorica: Educa

978-961-6753-51-7

Podaci o skupu

3. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in muzeji

predavanje

15.03.2019-16.03.2019

Ptuj, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice