Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu (CROSBI ID 697427)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nenadić Bilan, Diana ; Kisovar-Ivanda, Tamara
hrvatski
Muzejska pedagoška djelatnost u kontekstu tranzicije iz predškolske u školsku ustanovu
Rad se bavi prijelazom iz predškolske ustanove u osnovnu školu kao jednim od temeljnih pedagoških pitanja predškolskog i osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja. Oba oblika etabliranog odgoja i obrazovanja djece predškolske i školske dobi uspostavljaju suradnju s ustanovama informalnog obrazovanja poput muzeja, knjižnica, arhiva, botaničkih i zooloških vrtova i slično. Rad se bavi istraživanjem načina poticanja lakše tranzicije djece iz predškolske u školsku ustanovu od strane muzeja kao kulturne ustanove u kontekstu informalnog obrazovanja. Provedeno je istraživanje, korištenjem kvalitativne istraživačke metodologije, u kojem je sudjelovalo 5 učitelja osnovnih škola, 15 odgojitelja, 75 učenika prvih razreda osnovne škole te 115 djece polaznika predškolskih ustanova u Zadru. Istraživanje je pokazalo prisutnost nedovoljnog kontinuiteta organiziranih posjeta muzejima u razdoblju tranzicije iz predškolske ustanove u osnovnu školu jer se nakon intenzivne suradnje dječjeg vrtića i muzeja u predškolskoj dobi smanjuje intenzitet te suradnje u prvom i drugom razredu osnovne škole. Učitelji ističu da spomenutu suradnju odgađaju na treći razred osnovne škole i kasnije zbog veće mogućnosti kurikulumskog povezivanja s muzejskim aktivnostima u tom razdoblju školovanja. Uklanjanjem uočenog smanjenja učestalosti suradnje muzeja i škole u prvom razredu osnovne škole stvorili bi se preduvjeti za intenzivniju potporu muzeja lakšoj tranziciji djece iz predškolske u školsku ustanovu, o čemu se pozitivno izjašnjavaju svi sudionici istraživanja.
muzej, dječji vrtić, škola, tranzicija iz predškolskog u školski odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The Museum's Educational Activities in the Context of the Transition from Preschool to School Facility
nije evidentirano
museum, kindergarten, school, transition from preschool to school facility
nije evidentirano
Podaci o prilogu
306-311.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
E-zbornik. III. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in Muzeji
Krapše, Štefan
Nova Gorica: Educa
978-961-6753-51-7
Podaci o skupu
3. strokovno-znanstvena mednarodna konferenca Šola in muzeji
predavanje
15.03.2019-16.03.2019
Ptuj, Slovenija