Model integrirane marketinške komunikacije u funkciji promocije zdravlja i prevencije bolesti u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 437537)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Aleksijević, Agneza
Medić, Mane
hrvatski
Model integrirane marketinške komunikacije u funkciji promocije zdravlja i prevencije bolesti u Republici Hrvatskoj
Zahvaljujući intenzivnom razvitku znanosti u posljednjih se tridesetak godina događa ogroman i brz napredak u sferi medicinskog djelovanja vezano za promociju zdravlja stanovništva, te uspješnosti liječenja bolesti. Pomaci su toliko brzi i značajni da permanentno produciraju rast očekivanja stanovništva u pogledu sve uspješnijeg, kvalitetnijeg i sveobuhvatnijeg djelovanja zdravstvenog sustava. Iako zdravstveni sustavi danas imaju moć uspješne prevencije i liječenja mnogih bolesti često se zbog loše komunikacije s korisnicima usluga zdravstvenog sustava javlja tzv. informacijski jaz, odnosno manjak informacija o mogućnostima koje zdravstveni sustav stvarno ima i koje je u stanju pružiti njegovim korisnicima. Informacijski jaz je u pravilu rezultat lošeg djelovanja marketinga zdravstvenog sustava, posebice promocijskog dijela, a time i integralne marketinške komunikacije kao njegove sastavnice. S problemom informacijskog jaza nosi se i zdravstveni sustav u Republici Hrvatskoj. Naime, u Republici Hrvatskoj korisnici zdravstveni sustav značajno lošije percipiraju no što je njegovo realno stanje. Ako se primjerice u obzir uzmu prava pacijenata, cijena koštanja zdravstvene usluge, kvaliteta zdravstvene usluge, te se ovi parametri usporede s komparativnim zdravstvenim sustavima u zemljama koje su na razini gospodarskog razvitka na kojem se nalazi Republika Hrvatska, vidi se kao stanje zdravstvenog sustava u Republici Hrvatskoj uopće nije tako loše. Prema tome, kvalitetnija bi komunikacija zdravstvenog sustava s njegovim korisnicima dovela, ne samo do poboljšanja percepcije stanja zdravstvenog sustava Republike Hrvatske, već bi kvalitetnija komunikacija inducirala efikasnije i kvalitetnije iskorištavanje potencijala zdravstvenog sustava Republike Hrvatske. Kako bi se sagledala mogućnost poboljšanja komunikacije zdravstvenog sustava s njegovim korisnicima načinjeno je istraživanje i definiran je model integrirane marketinške komunikacije (IMK) koji se oslanja na suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, a koji omogućava unapređenje zdravstvene zaštite, zdravlja pacijenata i koji može osigurati prevenciju bolesti. Uz fokus na korištenje društvenih mreža, e-mail komunikaciju s korisnicima te upotrebu pozivnih centara i Web portala kao centara informiranja i znanja, model predviđa i proaktivno djelovanje zdravstvenog sustava Republike Hrvatske u vidu aktivnijeg uključivanja zdravstvenog sustava u aktivnosti vezane uz povećanje zdravstvene pismenosti stanovništva kroz edukacije i neposrednu individualiziranu i personaliziranu komunikaciju zdravstvenog sustava s svakim pojedinačnim korisnikom sustava. Za realizaciju samog modela, uz dodatna istraživanja, potrebno je posebnu pozornost posvetiti vođenju brige o svakom korisniku sustava kroz upotrebu zdravstvenog programskog sustava za upravljanje odnosima s korisnicima sustava.
Integrirana marketinška komunikacija, zdravstvo, prevencija bolesti, marketing, informacijsko-komunikacijske tehnologije
nije evidentirano
engleski
MODEL OF INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION IN THE FUNCTION OF HEALTH PROMOTION AN DISEASE PREVENTION IN THE REPUBLIC OF CROATIA
nije evidentirano
Integrated Marketing Communication, Health Care, Disease Prevention, Marketing, Information and Communication Technology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
236
30.10.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek