Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 697274)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mandić, Antonija ; Šulentić, Anita
hrvatski
Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj
Konveregencija medija omogućila je podizanje komunikacijskih aspekata političkog djelovanja na višu razinu. Veći protok i dostupnost informacija te dvosmjerna komunikacija s glasačima političkim je kampanjama dala novu dimenziju. Društvene mreže poput Facebooka postaju važan dionik političkih kampanja, a ponekad i bitan faktor za rezultate na izborima. Cilj ovog rada je ispitati kako su svoje službene Facebook profile koristili glavni kandidati predsjedničkih izbora 2019. te kakve su bile reakcije korisnika na cjelokupni objavljeni sadržaj u prvom mjesecu kampanje, od 05.08.2019. do 05.09.2019. Metodom kvantitativne analize sadržaja ispitane su sve objave triju kandidata: tada aktualne predsjednice Kolinde Grabar- Kitarović, Zorana Milanovića i Miroslava Škore. Rezultati su pokazali da kandidati Facebook koriste više kao samopromocijski alat, nego kao platformu za konstruktivan dijalog s korisnicima. Iako u više od pola objava tekstualnog oblika pozivaju na dvosmjernu komunikaciju što je veliki iskorak u odnosu na ranija istraživanja komunikacije hrvatskih političara na Facebooku, većina je objava informativnog i promotivnog tipa, ne poziva na glasanje i diskusiju te se ne dotiče protukandidata. Najuspješnije objave su privatne i nepolitičke fotografije kandidata koje imaju i najviše reakcija korisnika. Od svih kandidata, Zoran Milanović, sadašnji predsjednik, u najvećoj je mjeri vodio dvosmjernu komunikaciju s korisnicima koji su bili i najaktivni u pogledu reakcija i komentara.
Hrvatska ; predsjednički izbori 2019. ; društvene mreže ; Facebook ; dvosmjerna komunikacija ; politčki diskurs na novim medijima
nije evidentirano
engleski
Analysis of the communication discourse on Facebook for the 2019 presidential elections in the Republic of Croatia
nije evidentirano
Croatia ; 2019 presidential elections ; social networks ; Facebook ; two-way communication ; political discourse in the new media
nije evidentirano
Podaci o prilogu
327-346.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 1
Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž.
Koprivnica: Sveučilište Sjever
2718-6008
Podaci o skupu
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacije
ostalo
28.11.2020-28.11.2020
Koprivnica, Hrvatska