Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 697274)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mandić, Antonija ; Šulentić, Anita Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj // Zbornik radova 1 / Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž. (ur.). Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2020. str. 327-346

Podaci o odgovornosti

Mandić, Antonija ; Šulentić, Anita

hrvatski

Analiza komunikacijskog diskursa na Facebooku za vrijeme predsjedničkih izbora 2019. u Republici Hrvatskoj

Konveregencija medija omogućila je podizanje komunikacijskih aspekata političkog djelovanja na višu razinu. Veći protok i dostupnost informacija te dvosmjerna komunikacija s glasačima političkim je kampanjama dala novu dimenziju. Društvene mreže poput Facebooka postaju važan dionik političkih kampanja, a ponekad i bitan faktor za rezultate na izborima. Cilj ovog rada je ispitati kako su svoje službene Facebook profile koristili glavni kandidati predsjedničkih izbora 2019. te kakve su bile reakcije korisnika na cjelokupni objavljeni sadržaj u prvom mjesecu kampanje, od 05.08.2019. do 05.09.2019. Metodom kvantitativne analize sadržaja ispitane su sve objave triju kandidata: tada aktualne predsjednice Kolinde Grabar- Kitarović, Zorana Milanovića i Miroslava Škore. Rezultati su pokazali da kandidati Facebook koriste više kao samopromocijski alat, nego kao platformu za konstruktivan dijalog s korisnicima. Iako u više od pola objava tekstualnog oblika pozivaju na dvosmjernu komunikaciju što je veliki iskorak u odnosu na ranija istraživanja komunikacije hrvatskih političara na Facebooku, većina je objava informativnog i promotivnog tipa, ne poziva na glasanje i diskusiju te se ne dotiče protukandidata. Najuspješnije objave su privatne i nepolitičke fotografije kandidata koje imaju i najviše reakcija korisnika. Od svih kandidata, Zoran Milanović, sadašnji predsjednik, u najvećoj je mjeri vodio dvosmjernu komunikaciju s korisnicima koji su bili i najaktivni u pogledu reakcija i komentara.

Hrvatska ; predsjednički izbori 2019. ; društvene mreže ; Facebook ; dvosmjerna komunikacija ; politčki diskurs na novim medijima

nije evidentirano

engleski

Analysis of the communication discourse on Facebook for the 2019 presidential elections in the Republic of Croatia

nije evidentirano

Croatia ; 2019 presidential elections ; social networks ; Facebook ; two-way communication ; political discourse in the new media

nije evidentirano

Podaci o prilogu

327-346.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 1

Rosanda Žigo, Iva ; Luić, Lj. ; Bagarić, Ž.

Koprivnica: Sveučilište Sjever

2718-6008

Podaci o skupu

Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih sveučilišnih doktorskih studija iz područja medija i komunikacije

ostalo

28.11.2020-28.11.2020

Koprivnica, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice