Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UČENIČKIM SAMOVREDNOVANJEM DO KVALITETNIH UČENIČKIH POSTIGNUĆA (CROSBI ID 286571)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Bursać, Luči ; Dadić, Josipa ; Kisovar-Ivanda, Tamara UČENIČKIM SAMOVREDNOVANJEM DO KVALITETNIH UČENIČKIH POSTIGNUĆA // Magistra Iadertina, 11 (2017), 1; 73-88

Podaci o odgovornosti

Bursać, Luči ; Dadić, Josipa ; Kisovar-Ivanda, Tamara

hrvatski

UČENIČKIM SAMOVREDNOVANJEM DO KVALITETNIH UČENIČKIH POSTIGNUĆA

U radu je prikazano istraživanje provedeno s ciljem ukazivanja na mogućnosti razvijanja vještina samovrednovanja u procesu školskog učenja i njihove povezanosti s učeničkim postignućima. Strategija ovako osmišljenog samovrednovanja usmjerena je prema učenju (razvojna, formativna svrha), a ne prema ocjenjivanju (sumativna svrha). U istraživanju je sudjelovalo 196 sudionika (188 učenika dviju zadarskih škola i njihovih 8 učiteljica). U eksperimentalnu je skupinu bilo uključeno 98 učenika, dok je u kontrolnu skupinu bilo uključeno 90 učenika. S ciljem dubinskog uvida u proces samovrednovanja učeničkih postignuća tijekom istraživanja korištena je kombinirana metodologija, koja je uključivala uporabu upitnika sa sedam pitanja zatvorenog tipa i dva pitanja otvorenog tipa namijenjenih slobodnim iskazima učenika, sudjelujući intervju s učenicima te polustrukturirani intervjui s njihovim učiteljicama. Rezultati ispita znanja u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini uspoređivani su t- testom i ukazali su na postojanje statistički značajne razlike između rezultata učenika eksperimentalne i kontrolne skupine. Analiza učeničkih slobodnih iskaza i analiza prijepisa intervjua s učiteljicama ukazuju na, kvantitativnom analizom uočene, trendove veće motiviranosti učenika tijekom i nakon kontinuiranog samovrednovanja, promišljanju na kognitivnoj i metakognitivnoj razini te o intenziviranju učiteljske stručne usmjerenosti na probleme učeničkog samovrednovanja. Međusobnim prožimanjem zaključaka kvantitativne i kvalitativne analize i interpretacije potvrđena je početna pretpostavka da kontinuirano formativno samovrednovanje učenika, tijekom školskog učenja, pozitivno utječe na razinu učeničkih postignuća i njihovu zainteresiranost za nastavne sadržaje.

učeničko samovrednovanje ; formativno vrednovanje ; učenička postignuća

nije evidentirano

engleski

FROM STUDENTS' SELF-EVALUATION TO QUALITY LEARNING ACHIEVEMENTS

nije evidentirano

students' self-assessment ; formative assessment ; student achievement

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (1)

2017.

73-88

objavljeno

1846-3606

1849-0018

Povezanost rada

Pedagogija