Klasifikacija izgovornih odstupanja na početnom stupnju učenja hrvatskoga – glotodidaktički pristup (CROSBI ID 286539)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Šporčić, Mateja
hrvatski
Klasifikacija izgovornih odstupanja na početnom stupnju učenja hrvatskoga – glotodidaktički pristup
Suvremeni je pristup poučavanju J2 usredotočen na stjecanje komunikacijske kompetencije, sastavnica koje je i izgovorna kompetencija. Kako bi se stekla odgovarajuća izgovorna kompetencija, važno je uklanjati izgovorna odstupanja, kojima se može sustavno pristupiti prvenstveno kroz njihov opis, analizu i klasifikaciju. Ovaj rad pokušava dati jednostavnu klasifikaciju izgovornih odstupanja, primjenjivu na izgovor hrvatskoga kao J2 neovisno o polaznim jezicima učenika, u koju se mogu uklopiti različite pojave na početnim stupnjevima učenja. Primjeri odstupanja ekscerpirani su iz snimaka usmene proizvodnje i govornog međudjelovanja učenika nakon 30 – 45 sati formalnog učenja hrvatskoga kao drugog jezika. Klasificirane i opisane pojave mogu se očekivati na podrazinama učenja A1.1 i A1.2, a podijeljene su na ortoepska, fonološka, koartikulacijska, fonetska i naglasna odstupanja. Takva podjela pruža okvir za odlučivanje o redoslijedu otklanjanja odstupanja te za odabir odgovarajućih metoda poučavanja
izgovorna odstupanja ; hrvatski kao J2 ; fonološka odstupanja ; fonetska odstupanja
nije evidentirano
engleski
Classification of pronunciation errors on beginners' level of learning Croatian – Glottodidactic approach
nije evidentirano
pronunciation errors ; Croatian as L2 ; phonological errors ; phonetic errors
nije evidentirano
Podaci o izdanju
49 (2)
2020.
177-198
objavljeno
0351-0840
2459-671X
10.22210/strjez/49-2/2