Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Novi sustav pričvršćenja za prednapregnuti betonski prag B 70 (CROSBI ID 697063)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Lakušić, Stjepan ; Debeljak, Tomislav ; Uroš, Mario ; Baniček, Maja ; Jagustović, Renato Novi sustav pričvršćenja za prednapregnuti betonski prag B 70 // Dani Hrvatske komore inženjere građevinarstva 2020 - Zbornik sažetaka predavanja. Zagreb, 2020. str. 47-47

Podaci o odgovornosti

Lakušić, Stjepan ; Debeljak, Tomislav ; Uroš, Mario ; Baniček, Maja ; Jagustović, Renato

hrvatski

Novi sustav pričvršćenja za prednapregnuti betonski prag B 70

Povećanjem brzina željezničkih vozila zadnjih desetljeća javila se i potreba za unapređenjem i razvojem boljih i trajnijih pojedinih elemenata kolosiječnog zastora, a posebno se to odnosi na sustav pričvršćenja tračnice na pragove kako bi se postigao što duži vijek trajanja željezničkog zastora, duže cikluse održavanja i što veću ugodnost putovanja – ekonomični sustav. Pri prolasku željezničkog vozila javljaju se velike statičke i dinamičke sile visokih frekvencija koje se preko sustava za pričvršćenje prenose s tračnice na betonske pragove, pa se i najčešći problem kod željezničkog kolosijeka javlja u vidu slijeganja, odnosno trajnih deformacija pojedinih slojeva i oštećenja pojedinih komponenata nastala zbog umornosti materijala. Osim prenošenja sila, sustav za pričvršćenje ima ulogu svojim najvažnijim svojstvom, elastičnosti, smanjiti te sile kako bi se očuvala trajnost betonskih pragova i zastorne prizme od tucanika. Stoga, za ekonomičan željeznički kolosijek neophodno je dobro i kvalitetno oblikovanje trajnog sustava za pričvršćenje. Jedan od poznatih tipova sustava za pričvršćenje je takozvani Vossloh W-14 s pritiskalicom SKL-14 vrlo dobrih elastičnih svojstava i visoke trajnosti zbog kojih je taj sustav vrlo čest u primjeni na europskim i azijskim željeznicama, posebice u Njemačkoj, Austriji i Kini. Međutim, kako je već prije spomenuto, zbog povećanja brzina i ovaj je sustav za pričvršćenje potrebno zamijeniti novim, boljim i trajnijim. Svjesna tog problema tvrtka DIV grupa d.o.o. u suradnji s Građevinskim fakultetom u sklopu projekta „Razvoj DIV elastične kopče“ razvija novi sustav za pričvršćenje s novom pločastom pritiskalicom koji će u potpunosti zamijeniti postojeći Vossloh W-14. Razvoj novog sustava za pričvršćenje dug je proces, a uključuje izradu detaljnih numeričkih modela te provedbu parametarskih analiza za izbor najekonomičnijeg sustava, razvoj alata za proizvodnju te opširno ispitivanje u laboratoriju prema važećim europskim normama. Novi sustav oblikovan je na način da tijekom ciklusa održavanja i zamjene istrošenog sustava Vossloh W-14, osim samog sustava za pričvršćenje, nije potrebna zamjena niti jednog drugog elementa kolosiječnog zastora (prednapregnutog praga B 70 ili postojeće tračnice), a novi DIV-2020 sustav za pričvršćenje je trajniji i stoga ekonomičniji.

sustav pričvršćenja ; elastična pritiskalica ; SKL14 ; DIV-2020

nije evidentirano

engleski

A new rail fastening system for prestressed concrete tie B70

nije evidentirano

fastening system ; elastic clip ; SKL14, DIV-2020

nije evidentirano

Podaci o prilogu

47-47.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani Hrvatske komore inženjere građevinarstva 2020 - Zbornik sažetaka predavanja

Zagreb:

Podaci o skupu

14. dani Hrvatske komore inženjera građevinarstva 2020

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Građevinarstvo, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Temeljne tehničke znanosti