Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi (CROSBI ID 437271)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Gligora Marković, Maja Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi / Kovačić, Božidar ; Jakupović, Alen (mentor); Rijeka, . 2020

Podaci o odgovornosti

Gligora Marković, Maja

Kovačić, Božidar ; Jakupović, Alen

hrvatski

Sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi

U ovom radu opisan je sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi, koji predstavlja podvrstu inteligentnih i prilagodljivih sustava za e-učenje. Poželjno je da sustavi za e-učenje koji za cilj imaju preuzimanje uloge učitelja budu prilagodljivi svakom pojedincu prema odabranim kriterijima, stoga u samom naslovu i jest korišten pojam individualno personalizirana nastava gdje je personalizacija kao viši rodni pojam, a individualizacija kao niži, čime je stavljen naglasak na nastavu primijenjenu potrebama jedne osobe, odnosno nastavu koja uvažava individualne razlike učenika. Ovakav zahtjev za sustav e-učenja kojem je svrha potpora individualno personaliziranoj nastavi postavlja čitav niz dodatnih zahtjeva u njegovoj izgradnji pri čemu se često koriste neke od metoda odlučivanja kod dodjele objekata učenja korisniku prema odabranim kriterijima. Dosadašnja istraživanja govore da se za metodu odlučivanja najčešće koriste pravila odlučivanja koje autori sustava sami definiraju, a primarni je kriterij prilagodbe u sustavima usvojenost znanja. Za potrebe ovog rada provedeno je istraživanje o izboru kriterija prilagodbe u nastavnom procesu u klasičnoj nastavi prilikom obrade novoga gradiva. Na temelju dobivenih rezultata primjenom višekriterijske metode odlučivanja analitičkog hijerarhijskog procesa (AHP) donesena je odluka o izboru kriterija prilagodbe koji su primijenjeni u sustavu, i to kognitivni stil (strategija pristupa) učenja, stil učenja (vizualni, auditivni i kinestetički) te razina ciljeva učenja prema Bloomovoj taksonomiji (6 razina kognitivnog područja). Kako je glavna svrha primjene ovakvih sustava što učinkovitije učenje, odnosno stjecanje znanja, potrebno je i odgovarajućom metodom procijeniti kriterije prilagodbe u objektima učenja koji se koriste u sustavu. Razvijena je metoda vrednovanja objekata učenja prema odabranim kriterijima prilagodbe, a istraživanje je provedeno primjenom Delphi metode, čiji je konačan rezultat instrument za vrednovanje objekata učenja. Izgrađeni sustav za dinamičko generiranje objekata učenja kao potpora individualno personaliziranoj nastavi sastoji se od nekoliko osnovnih modula poput korisničkog sučelja, inicijalnog modula studenta, modula studenta, modula za evaluaciju, domene kolegija, modula za pravila odlučivanja te modula za generiranje sadržaja (objekata učenja). U svrhu individualno personaliziranog algoritma izbora objekata učenja, prema definiranim kriterijima prilagodbe, korištena je višekriterijska metoda odlučivanja analitički mrežni proces (ANP) i metoda za strukturiranje problema odlučivanja (DEMATEL). Provedeno je istraživanje o učinkovitosti sustava među studentima Sveučilišta u Rijeci, Sveučilišta u Splitu i Veleučilišta u Rijeci kojim je utvrđena bolja usvojenost znanja kod onih studenata koji su koristili sustav s algoritmom za dinamičko dodjeljivanje objekata učenja od onih koji to nisu.

e-učenje ; prilagodljivi sustavi za e-učenje ; višekriterijsko odlučivanje ; inteligentni sustavi za e-učenje ; objekti učenja

Sveučilišni projekt Sveučilišta u Rijeci "Povećanje učinkovitosti analitike učenja u sustavima e-učenja zasnovane na interaktivnoj vizualizaciji podataka" (voditelj projekta: izv.prof.dr.sc. Božidar Kovačić)

engleski

The system for dynamic generation of learning objects as support for individual personalized teaching

nije evidentirano

e-learning ; adaptive e-learning systems ; multi-criteria decision making ; intelligent e-learning systems ; learning object

nije evidentirano

Podaci o izdanju

273

22.07.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Rijeka

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti