Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poslovice kao metodički predlošci za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju (CROSBI ID 696984)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna Poslovice kao metodički predlošci za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju // Dani hrvatske knjige i riječi: Dani Balinta Vujkova / Čeliković, Katarina (ur.). Subotica: Hrvatska čitaonica ; Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata, 2020. str. 55-66

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

hrvatski

Poslovice kao metodički predlošci za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u nastavi Hrvatskoga jezika u primarnom obrazovanju

Poslovicu kao kraću proznu vrstu karakterizira kratak i sažet iskaz, jezgrovitost i nabijenost sadržajem i smislom te slikovitost i neposrednost (Čubelić, 1957., 1975.). Poslovice sadrže narodnu mudrost koja je općeprihvaćena u društvu te stoga primjerena u odgojno-obrazovnom kontekstu. Razumijevanje poslovica moguće je samo u odgovarajućem kontekstu u koji je uključen određeni događaj, iskustvo ili okvir zbivanja. Bez fundamentalnog kontekstnog preduvjeta nije moguće razumjeti poslovicu (Čubelić, 1975.). U poslovicama su sadržana zapažanja i stajališta o situacijama iz prirode i ljudskoga života. Bez obzira na nepotpunost (eliptičnost) rečenica, u poslovicama nije narušena cjelovitost misli i smisao. Za razumijevanje poslovice u metodičkome diskursu potrebno je metodički osmisliti primjerenu komunikacijsku situaciju (kontekst) te osigurati jezično znanje koje će omogućiti razumijevanje smisla. Izbor moralnih vrijednosti koje će se promicati poslovicama ovisi o dobi i životnom iskustvu učenika te njegovoj sposobnosti recepcije. Za nastavu u primarnom obrazovanju izabirat će se poslovice s utvrđenim društvenim moralom i trajnom etikom. Trajnost i stalnost poslovica pokazatelji su njihove istinitosti, odnosno nepromijenjenosti etičkih vrijednosti. Poučavatelju one omogućuju formiranje valjane pouke u odgoju. Kurikulum za nastavni predmet Hrvatski jezik za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj (NN, 10/2019) predviđa poslovice u četvrtom razredu osnovne škole kao jedan od sadržaja za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda u domeni Književnost i stvaralaštvo. Istraživanje obuhvaća recepciju i razumijevanje poslovica učenika četvrtih razreda primarnoga obrazovanja te prepoznavanje konteksta koji im je omogućio dohvaćanje značenja. U radu će se oblikovati metodički strukturirana komunikacijska situacija koja potiče recepciju i razumijevanje poslovice te ostvarivanje kurikulskih ishoda.

nastava Hrvatskoga jezika, poslovica, primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Proverbs as Methodological Templates for the Realization of Educational Outcomes in the Teaching of the Croatian Language in Primary Education

nije evidentirano

proverb, Croatian language teaching, primary education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

55-66.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čeliković, Katarina

Subotica: Hrvatska čitaonica ; Zavod za kulturu vojvođanskih Hrvata

978-86-84783-40-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti