Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika (CROSBI ID 696949)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Horvat, Z. Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika // Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO / Kolar Billege, M. (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 44-45

Podaci o odgovornosti

Horvat, Z.

hrvatski

Pedagoško savjetovanje i obrazovne perspektive učenika

Savjetovanje kao pedagoški fenomen je pomoć u učenju na području samoodgoja i slijedi postulat čovjekova (samo)obrazovanja (Hechler, 2012, str. 42). Pedagoški se razgovori uglavnom smještaju u kontekst razvojno-pedagoškog i savjetodavnog rada škole stručnih suradnika pedagoga i psihologa (Pažin-Ilakovac, 2015), no najveći potencijal pedagoškog savjetovanja u sferi obrazovnih perspektiva učenika jest u odgojnom radu nastavnika i učitelja. Naime, učitelji i nastavnici provode najviše vremena s djecom, koji uz pretpostavku zdravog autoriteta imaju mogućnost zadobiti povjerenje i poštovanje djece koje je potrebno za kvalitetnu odgojnu nastavu. U ovome radu će se prezentirati obrazovni aspekti pedagoškog savjetovanja učenika srednjoškolske dobi te dati osvrt na trenutno stanje i neke buduće perspektive u našem odgojno-obrazovnom sustavu. S tim u vezi će se se pobliže razmatrati stavovi, uvjerenja i akademsko samopoimanje učenika koji često nisu u skladu s objektivnim znanjem i sposobnostima (Marsh, 1987), a još manje manje s njihovim potencijalima koji kroz burno razdoblje srednješkolskog obrazovanja često prolaze neopaženo, a zahtjevaju svu moguću pomoć i stručnu pedagošku podršku kako bi donijeli ispravne odluke po završetku srednje škole, ali i kasnije u životu. Pritom se poseban naglasak stavlja na kompetencije nastavnika, s naglaskom na pedagoške, socijalne i emocionalne dimenzije njihova rada s učenicima te na njihov osobni i profesionalni identitet. Autor propituje suvremene obrazovno-političke trendove i kompetencijski pristup obrazovanju te kritički razmatra odnos pozicioniranja nastavnika i učitelja od strane obrazovnih politika nasuprot onih karakterističnih za pedagogijsku znanost. Također se analiziraju distinkcije u savjetodavnom radu pedagoga i nastavnika te naročito u pogledu predmetnih didaktika i disciplina u okviru kojih nastavnici mogu pedagoškim razgovorom kao integralnim dijelom njihova rada znatno povećati motivaciju učenika, samosvijest i opće obrazovne aspiracije koje neće biti ograničene nedostatkom samopouzdanja i/ili neprepoznavanja potencijala pojedinaca od strane stručnih osoba.

akademsko samopoimanje ; autoritet nastavnika, obrazovne aspiracije učenika ; pedagoško savjetovanje

nije evidentirano

engleski

Pedagogical counseling and students' educational perspectives

nije evidentirano

academic self-concept ; teacher authority ; students` educational aspirations ; pedagogical counseling

nije evidentirano

Podaci o prilogu

44-45.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO

Kolar Billege, M.

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-65-3

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

predavanje

15.11.2019-17.11.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija