Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja (CROSBI ID 696873)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pešić, Boško ; Sekulić, Damir Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja // Filozofija, obrazovanje i škola / Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav (ur.). Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2019. str. 52-52

Podaci o odgovornosti

Pešić, Boško ; Sekulić, Damir

hrvatski

Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja

Izlaganje polazi od Jaspersova stava da u cjelini živih bića čovjek pronalazi svoju čovječnost samo utoliko ukoliko se uključuje u proces znanja. U tom smislu znanost – a time i sveučilište kao svojevrsno znanstveno središte – pruža uvjete za odgovor na izazov sadržan u njegovoj mogućnosti znanja, ustvari ga izazivajući na otkrivanje odgojnog potencijala znanja, u čemu se filozofija pokazuje učinkovitom u svojem motiviranju želje za znanjem. Pritom izlaganje tematizira odnos čovjeka i znanja, odnosno mogućnost njegova samoodgoja, pozivajući se na Jaspersovu ideju obrazovanja: na širem planu riječ je, dakle, o njegovu konceptu sveučilišta, a na užem o konceptu studija filozofije. Dok se sveučilište zasniva (i jedino je održivo) na trojedinstvu istraživanja, podučavanja i formacije cjeline čovjeka (kulturacija života), studij filozofije uključuje trojedinstvo sudjelovanja u istraživanju, proučavanja velikih filozofa i savjesnosti vođenja života. Namjera je izlaganja ispitati održivost takvih cjelovitih postavki obrazovanja iz perspektive pojma paideia.

Jaspers ; znanje ; obrazovanje ; sveučilište ; paideia

nije evidentirano

engleski

Jaspers on Education. Philosophical Possibilities of Academic Education

nije evidentirano

Jaspers ; knowledge ; education ; university ; paideia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

52-52.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Filozofija, obrazovanje i škola

Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav

Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo

978-953-164-205-7

Podaci o skupu

Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola

predavanje

12.12.2019-14.12.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija