Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja (CROSBI ID 696873)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Pešić, Boško ; Sekulić, Damir
hrvatski
Jaspers o obrazovanju. Filozofske mogućnosti akademskog odgoja
Izlaganje polazi od Jaspersova stava da u cjelini živih bića čovjek pronalazi svoju čovječnost samo utoliko ukoliko se uključuje u proces znanja. U tom smislu znanost – a time i sveučilište kao svojevrsno znanstveno središte – pruža uvjete za odgovor na izazov sadržan u njegovoj mogućnosti znanja, ustvari ga izazivajući na otkrivanje odgojnog potencijala znanja, u čemu se filozofija pokazuje učinkovitom u svojem motiviranju želje za znanjem. Pritom izlaganje tematizira odnos čovjeka i znanja, odnosno mogućnost njegova samoodgoja, pozivajući se na Jaspersovu ideju obrazovanja: na širem planu riječ je, dakle, o njegovu konceptu sveučilišta, a na užem o konceptu studija filozofije. Dok se sveučilište zasniva (i jedino je održivo) na trojedinstvu istraživanja, podučavanja i formacije cjeline čovjeka (kulturacija života), studij filozofije uključuje trojedinstvo sudjelovanja u istraživanju, proučavanja velikih filozofa i savjesnosti vođenja života. Namjera je izlaganja ispitati održivost takvih cjelovitih postavki obrazovanja iz perspektive pojma paideia.
Jaspers ; znanje ; obrazovanje ; sveučilište ; paideia
nije evidentirano
engleski
Jaspers on Education. Philosophical Possibilities of Academic Education
nije evidentirano
Jaspers ; knowledge ; education ; university ; paideia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
52-52.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Filozofija, obrazovanje i škola
Jurić, Hrvoje ; Krznar, Tomislav
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
978-953-164-205-7
Podaci o skupu
Godišnji simpozij Hrvatskog filozofskog društva: Filozofija, obrazovanje i škola
predavanje
12.12.2019-14.12.2019
Zagreb, Hrvatska