Debata u nastavi stranoga jezika struke (CROSBI ID 696729)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Radek, Izidora
hrvatski
Debata u nastavi stranoga jezika struke
Debata je formalizirana rasprava u kojoj afirmacijska ekipa brani, tj. zastupa, a negirajuća ekipa osporava, tj. pobija unaprijed zadanu tezu. Jedna od uloga debate je njezina upotreba kao metode za učenje. Aktivno učenje omogućava studentima da rade individualno i u timu, samostalno istražuju, razvijaju komunikacijske i govorničke vještine, kritički razmišljaju i grade argumente. Komunikacija je svrha i bit nastave stranoga jezika struke te temelj za kasniji uspjeh u profesionalnoj sredini. Debata je izrazito zahtjevna metoda u pripremi i izvedbi, ali koristi od njezine povremene primjene na nastavi su mnogostruke. Studenti često nisu zainteresirani ili nemaju hrabrosti sudjelovati u komunikaciji, ali kada se fokus prebaci na natjecateljsku raspravu o nekoj aktualnoj temi vezanoj za struku, oni mnogo motiviranije pristupaju nastavi. Korištenje ove metode pretpostavlja određene rezultate, a oni podrazumijevaju razvoj kritičkoga razmišljanja, učenje kvalitetne argumentacije i timskog rada te ponavljanje vokabulara određenoga područja. Teza odabrana za nastavni sat ponavlja gradivo obrađenoga područja, a na studentima je da sami artikuliraju sadržaje. Kvaliteta te aktivnosti uvelike ovise o pripremi i zbog toga zahtijeva mnogo vremena i individualnoga te timskoga rada. Polazi se od pretpostavke da debata nudi studentima slabijega znanja stranoga jezika mogućnost aktivnijeg uključivanja u raspravu. U radu se prezentira debata kao metoda, način na koji se izvode pripreme i provedba, te jedan prikaz iz prakse kao potvrdu teze da ova metoda poboljšava rezultate učenja, sposobnost analize problema, posredno razvija i svijest o važnosti rasprave oko određenih tema, ali i samosvijest i ophođenje s pozitivnom ili negativnom kritikom.
debata, metoda učenja, komunikacija, argumentacija, kritičko razmišljanje
nije evidentirano
engleski
Debate in LSP classes
nije evidentirano
debate, active learning, communication, motivation, argumentation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
193-206.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova- Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
1849-9279
Podaci o skupu
Međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"
ostalo
19.02.2016-20.02.2016
Zagreb, Hrvatska