Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Debata u nastavi stranoga jezika struke (CROSBI ID 696729)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Radek, Izidora Debata u nastavi stranoga jezika struke // Od teorije do prakse u jeziku struke (Zbornik radova). 2016. str. 193-206

Podaci o odgovornosti

Radek, Izidora

hrvatski

Debata u nastavi stranoga jezika struke

Debata je formalizirana rasprava u kojoj afirmacijska ekipa brani, tj. zastupa, a negirajuća ekipa osporava, tj. pobija unaprijed zadanu tezu. Jedna od uloga debate je njezina upotreba kao metode za učenje. Aktivno učenje omogućava studentima da rade individualno i u timu, samostalno istražuju, razvijaju komunikacijske i govorničke vještine, kritički razmišljaju i grade argumente. Komunikacija je svrha i bit nastave stranoga jezika struke te temelj za kasniji uspjeh u profesionalnoj sredini. Debata je izrazito zahtjevna metoda u pripremi i izvedbi, ali koristi od njezine povremene primjene na nastavi su mnogostruke. Studenti često nisu zainteresirani ili nemaju hrabrosti sudjelovati u komunikaciji, ali kada se fokus prebaci na natjecateljsku raspravu o nekoj aktualnoj temi vezanoj za struku, oni mnogo motiviranije pristupaju nastavi. Korištenje ove metode pretpostavlja određene rezultate, a oni podrazumijevaju razvoj kritičkoga razmišljanja, učenje kvalitetne argumentacije i timskog rada te ponavljanje vokabulara određenoga područja. Teza odabrana za nastavni sat ponavlja gradivo obrađenoga područja, a na studentima je da sami artikuliraju sadržaje. Kvaliteta te aktivnosti uvelike ovise o pripremi i zbog toga zahtijeva mnogo vremena i individualnoga te timskoga rada. Polazi se od pretpostavke da debata nudi studentima slabijega znanja stranoga jezika mogućnost aktivnijeg uključivanja u raspravu. U radu se prezentira debata kao metoda, način na koji se izvode pripreme i provedba, te jedan prikaz iz prakse kao potvrdu teze da ova metoda poboljšava rezultate učenja, sposobnost analize problema, posredno razvija i svijest o važnosti rasprave oko određenih tema, ali i samosvijest i ophođenje s pozitivnom ili negativnom kritikom.

debata, metoda učenja, komunikacija, argumentacija, kritičko razmišljanje

nije evidentirano

engleski

Debate in LSP classes

nije evidentirano

debate, active learning, communication, motivation, argumentation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

193-206.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova- Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama

1849-9279

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija "Od teorije do prakse u jeziku struke"

ostalo

19.02.2016-20.02.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija