Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete (CROSBI ID 696727)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kudek Mirošević, Jasna
hrvatski
Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete
Temeljne odlike kvalitetnih odgojno-obrazovnih ustanova 21. stoljeća odnose se na visoka očekivanja, učinkovito vođenje, praćenje učenja i poučavanja, suradnju i komunikaciju, stvaranje poticajnog okruženja za učenje te na profesionalni razvoj (Shannon i Bylsma, 2007). Cilj je svakog učinkovitog sustava odgoja i obrazovanja osposobljavanje djece za suradnju, u upravljanju projektima, postavljanju i realizaciji ciljeva i prioriteta, planiranju i upravljanju svojim radom, donošenju zaključaka na osnovu rezultata te u odgovornosti i nošenju s različitim zadacima (Partnership for 21st Century Skills, 2009). U tom smislu, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije u Republici Hrvatskoj (2014) u svom pristupu teži cjelovitom, fleksibilnom i učinkovitom sustavu odgoja i obrazovanja koji povezuje sve razine i vrste obrazovanja u harmoničnu i transparentnu cjelinu temeljenu na zajedničkim pozitivnim vrijednostima, načelima i ciljevima. Naglašava se kompetentnost i profesionalna etika koja podrazumijeva visoku stručnost svih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti i njihovu visoku odgovornost. U povezanosti s tim, izrazito je važno osigurati sustave podrške, praćenja i evaluacije te razvijati kompetencije odgojno‐obrazovnih djelatnika koje novim strategijama poučavanja podržavaju kvalitetno učenje i poučavanje usklađeno s potrebama svakog djeteta. Riječ je o kurikularnom pristupu koji je usmjeren na dijete i učenika, a ne na sadržaje učenja. Za operacionalizaciju ovako orijentiranog kurikuluma, prioritet nije određivanje što, kada i na koji način s djecom treba raditi, već je potrebna nova razina profesionalnog promišljanja odgajatelja i učitelja kojima se nudi autonomija temeljena na njihovoj profesionalnoj odgovornosti i kompetencijama u odabiru sadržaja i aktivnosti.
kurikularni pristup ; učenje i poučavanje temeljeno na kompetencijama ; kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa
nije evidentirano
engleski
Competence Development in a Child-Directed Curricular Aproach
nije evidentirano
curriculum-based approach ; competency-based learning and teaching ; quality of the educational process
nije evidentirano
Podaci o prilogu
79-95.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive
Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096