Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete (CROSBI ID 696727)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Kudek Mirošević, Jasna Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete // Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive / Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran (ur.). Beograd: Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet, 2020. str. 79-95

Podaci o odgovornosti

Kudek Mirošević, Jasna

hrvatski

Razvoj kompetencija u kurikularnom pristupu usmjerenom na dijete

Temeljne odlike kvalitetnih odgojno-obrazovnih ustanova 21. stoljeća odnose se na visoka očekivanja, učinkovito vođenje, praćenje učenja i poučavanja, suradnju i komunikaciju, stvaranje poticajnog okruženja za učenje te na profesionalni razvoj (Shannon i Bylsma, 2007). Cilj je svakog učinkovitog sustava odgoja i obrazovanja osposobljavanje djece za suradnju, u upravljanju projektima, postavljanju i realizaciji ciljeva i prioriteta, planiranju i upravljanju svojim radom, donošenju zaključaka na osnovu rezultata te u odgovornosti i nošenju s različitim zadacima (Partnership for 21st Century Skills, 2009). U tom smislu, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije u Republici Hrvatskoj (2014) u svom pristupu teži cjelovitom, fleksibilnom i učinkovitom sustavu odgoja i obrazovanja koji povezuje sve razine i vrste obrazovanja u harmoničnu i transparentnu cjelinu temeljenu na zajedničkim pozitivnim vrijednostima, načelima i ciljevima. Naglašava se kompetentnost i profesionalna etika koja podrazumijeva visoku stručnost svih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti i njihovu visoku odgovornost. U povezanosti s tim, izrazito je važno osigurati sustave podrške, praćenja i evaluacije te razvijati kompetencije odgojno‐obrazovnih djelatnika koje novim strategijama poučavanja podržavaju kvalitetno učenje i poučavanje usklađeno s potrebama svakog djeteta. Riječ je o kurikularnom pristupu koji je usmjeren na dijete i učenika, a ne na sadržaje učenja. Za operacionalizaciju ovako orijentiranog kurikuluma, prioritet nije određivanje što, kada i na koji način s djecom treba raditi, već je potrebna nova razina profesionalnog promišljanja odgajatelja i učitelja kojima se nudi autonomija temeljena na njihovoj profesionalnoj odgovornosti i kompetencijama u odabiru sadržaja i aktivnosti.

kurikularni pristup ; učenje i poučavanje temeljeno na kompetencijama ; kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa

nije evidentirano

engleski

Competence Development in a Child-Directed Curricular Aproach

nije evidentirano

curriculum-based approach ; competency-based learning and teaching ; quality of the educational process

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-95.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Programske (re)forme u obrazovanju i vaspitanju - izazovi i perspektive

Opačić, Zorana ; Zeljić, Goran

Beograd: Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet

Podaci o skupu

Nepoznat skup

ostalo

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano