Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja (CROSBI ID 286112)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kudek Mirošević, Jasna ; Tot, Daria ; Jurčević, Lozančić, Anka
hrvatski
Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja
O umijeću, kao i o samoprocjeni stvaranja inkluzivnoga ozračja ovisi koliko će potencijali sudionika odgojno-obrazovnoga procesa biti iskorišteni. Obogaćivanje, nadogradnja i samoevaluacija kompetencija odgojitelja i učitelja, između ostaloga, odnosi se na planiranje, pripremanje, stručno usavršavanje te na strategije poučavanja unutar individualiziranih kurikula usmjerenih na dijete. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za odgojitelje i učitelje. Cilj je putem samoprocjene kompetentnosti za stvaranje inkluzivnoga ozračja, planiranje, načine rada s djecom s teškoćama te vrednovanje vlastitoga rada ispitati postoji li povezanost između odgojitelja i učitelja u redovitim odgojno-obrazovnim ustanovama (N=502). Postavljena je hipoteza da postoji povezanost između odgojitelja i učitelja s obzirom na godine njihovoga radnog iskustva u samoprocjeni navedenih kompetentnosti. Rezultati su pokazali povezanost između odgojitelja i učitelja s većim radnim iskustvom u njihovoj višoj samoprocjeni koja se odnosi na dovoljnu zastupljenost organiziranih različitih oblika unaprjeđenja inkluzivne prakse i cjeloživotnoga obrazovanja u vlastitoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, kao i to da se oni s više godina radnoga iskustva smatraju kompetentnijima za planiranje i izradu individualiziranih kurikula.
inkluzivni pristup ; kompetencije u radu s djecom s teškoćama ; samoprocjene odgojitelja i učitelja ; stručno usavršavanje
nije evidentirano
engleski
Designing an Inclusive Educational Process - Preschool and Primary School Teachers’ Self-assessment
nije evidentirano
competencies related to working with disabled children ; inclusive approach ; preschool and primary teachers’ self-evaluation ; professional development
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (3)
2020.
547-560
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.18.3.8
Povezanost rada
nije evidentirano