Njemački kao jezik struke u međuprostoru između srednje i visoke škole (CROSBI ID 696711)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Radek, Izidora
hrvatski
Njemački kao jezik struke u međuprostoru između srednje i visoke škole
Problemi pri usvajanju njemačkog jezika kao jezika struke brojni su i različiti. Tom se tematikom iz perspektive „postsekundarne“ razine bavi ovaj rad. Naime, Policijska akademija jedina je policijska obrazovna institucija u Hrvatskoj. Ona omogućuje obrazovanje nakon završene četverogodišnje srednje škole kao prekvalifikaciju za zanimanje policajac, te visokoškolsko obrazovanje na stručnom studiju Kriminalistike i specijalističkom diplomskom stručnom studiju Kriminalistike. Njemački jezik zastupljen je u programu prekvalifikacije i na stručnom studiju Kriminalistike na Visokoj policijskoj školi. Poteškoće s kojima se susreću studenti pri savladavanju njemačkog jezika struke na Visokoj policijskoj školi, potakle su na drugačije promišljanje i nov pristup poučavanju jezika struke, najprije na pripremnoj, a potom i na tercijarnoj razini. Pretpostavka je bila da su te dvije razine usko povezane i da je potrebno izraditi nov, ali jedinstven metodički koncept. U tu svrhu među polaznicima temeljnog tečaja provedena je anketa. Cilj je bio detektirati obrazovne pozadine polaznika i identificirati probleme u usvajanju njemačkoga jezika kao jezika struke. Anketa je sadržavala 15 pitanja, a provedena je na 57 polaznika na početku akademske godine 2015./2016. i 2016./2017. Pitanja su se odnosila na predznanje sudionika, podatke o srednjim školama koje su pohađali prije dolaska na Policijsku akademiju i njihovom uspjehu iz njemačkog jezika. Sudionici su osim toga odgovarali na upite o načinu stjecanja jezičnih znanja, stupnjevali po težini jezične vještine (čitanje, pisanje, slušanje, govorenje) i na kraju izrazili svoje mišljenje o važnosti učenja njemačkog jezika struke. Podatci iz ankete obrađeni su ručno, uz osnovnu statističku obradu. Rezultati istraživanja potvrdili su nužnost korjenitih promjena u načinu poučavanja, posebice s obzirom na dva ključna elementa. Jedan od njih su velike razlike u stupnju poznavanja njemačkog jezika (od A1 do C1). Napominjemo kako kategoriji C1 pripadaju studenti koji su jezična znanja stekli na njemačkom govornom području. Drugi ključni element je motivacija, odnosno, izostanak motivacije za učenje, koji je u pravilu posljedica manjkavog predznanja iz prethodnih obrazovnih razina. Za izradu novog metodičkog koncepta posebno je bio važan podatak o osnovnom uzroku lošeg predznanja koji navodi većina ispitanika: neadekvatna metoda poučavanja. Metodički zaokret, koji se temelji prvenstveno na audio-vizualnim izvorima različitih kategorija, pokazao se pravim smjerom u podučavanju njemačkog jezika policijske struke. Pretpostavka je da ga se uspješno može primijeniti i u mnogim drugim strukama i disciplinama.
anketa, motivacija, njemački jezik struke, novi metodički koncept, postsekundarna razina podučavanja
nije evidentirano
engleski
German Language for Specific Purposes in the Interspace between Secondary and Tertiary Education
nije evidentirano
German language for specific purposes, motivation, foreknowledge, new methodological concepts, survey
nije evidentirano
Podaci o prilogu
264-277.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova- Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama
Podaci o skupu
II. međunarodna konferencija - Od teorije do prakse u jeziku struke
ostalo
17.02.2017-18.02.2017
Zagreb, Hrvatska