Romansa u pismima: pripovjedni ton u "Stankovačkoj učiteljici" Ivana Perkovca i "Branki" Augusta Šenoe (CROSBI ID 696679)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grdešić, Maša
hrvatski
Romansa u pismima: pripovjedni ton u "Stankovačkoj učiteljici" Ivana Perkovca i "Branki" Augusta Šenoe
U tekstu se analizira funkcija pisama u pripovijetki "Stankovačka učiteljica" Ivana Perkovca i romanu "Branka" Augusta Šenoe. Uzimaju se u obzir tradicionalniji književnoteorijski i naratološki argumenti o epistolarnoj formi kao načinu uvođenja realističke motivacije u pripovjedni tekst te ranom postupku za prikaz svijesti lika bez intervencije pripovjedača, ali i teze feminističke naratologije koja Genetteovoj analizi "glasa" dodaje kategoriju pripovjednog tona (Susan Lanser). Pripovjedni ton podrazumijeva razlikovanje između privatne i javne naracije, pri čemu pisma upućena adresatu unutar tekstualnog svijeta – poput Brankinih i Martinih – pripadaju privatnoj naraciji. Slijedeći Lanserin argument o privatnoj naraciji kao "ženskoj", pokušava se pokazati kako je Šenoin pripovjedač Branku dodatno vezao uz privatnu sferu, ne samo kroz pisanje pisama već i kroz njezinu konačnu ulogu supruge i majke.
epistolarni roman, pripovjedni glas, romansa
nije evidentirano
engleski
A Romance in Letters: Narrative Tone in Ivan Perkovac's "Stanovačka učiteljica" and August Šenoa's "Branka"
nije evidentirano
epistolary novel, narrative voice, romance
nije evidentirano
Podaci o prilogu
283-296.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XIV. (Romantizam – ilirizam – preporod)
Pavlović, Cvijeta ; Glunčić-Bužančić, Vinka ; Meyer-Fraatz, Andrea
Split: Književni krug Split
9789531633772
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096