Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Diskalkulija u nastavi matematike (CROSBI ID 696669)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija

Horvat, Z. Diskalkulija u nastavi matematike // DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE? / Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J. (ur.). Osijek: Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 540-551

Podaci o odgovornosti

Horvat, Z.

hrvatski

Diskalkulija u nastavi matematike

Nastava matematike i područje matematičkog obrazovanja obiluju raznovrsnim izazovima koji se u ovo vrijeme globalnih promjena i svekolikih obrazovnih politika čine sve više nedostižnima. Diskalkulija se u literaturi najčešće navodi kao djelomičan poremećaj procesa usvajanja matematike, koji se može pojavljivati u svim ili samo određenim područjima matematike, ali dominantno se radi o aritmetici. Učenik s diskalkulijom može napredovati u usvajanju matematičkih sadržaja, ali sporije od svojih vršnjaka. Obzirom da su učenici s diskalkulijom prosječne ili iznadprosječne inteligencije bitno je razumjeti kako njihov napredak u matematici nije u skladu s njihovim kognitivnim sposobnostima, što je među glavnim indikatorima pri detekciji diskalkuličnih učenika. Međutim, u praksi svjedočimo velikom nesrazmjeru pojavnosti diskalkulije kod učenika i broja učenika koje smo u sustavu odgoja i obrazovanja prepoznali kao takve. Poznato je kako diskalkulija uglavnom dolazi kao sekundaran poremećaj uz disleksiju i disgrafiju koje praksa ipak češće prepoznaje i više podupire, a utvrđena je podjednaka učestalost pojavnosti triju navedenih poremećaja u djece školske dobi. Autor u ovom radu daje pregled recentne literature o simptomima, detekciji i tretmanu diskalkulije u praksi. Tu se izdvajaju standardizirani testovi čitanja, pisanja i matematičkih vještina, te naposljetku pedagoški pristup koji je individualiziran prema svakom učeniku, jer diskalkulija kao poremećaj učenja može varirati po težini, intenzitetu, kao i prisutnosti pojedinih simptoma. Zaključno ističe kako je u našem odgojno-obrazovnom sustavu diskalkulija prilično zapostavljena te kako je nužno osvijestiti odgovornost za učenike koji često odustaju od školovanja iz razloga što nismo uočili njihove potencijale i prepoznali njihove potrebe.

razvojna diskalkulija, teškoće i poremećaji učenja, osjećaj za broj, detekcija i tretman učenika s diskalkulijom

nije evidentirano

engleski

Dyscalculia in mathematics class

nije evidentirano

dyscalculia, learning disabilities and disorders, number sense, detection and treatment of children with dyscalculia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

540-551.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?

Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J.

Osijek: Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima

978-953-6965-96-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija