Diskalkulija u nastavi matematike (CROSBI ID 696669)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Z.
hrvatski
Diskalkulija u nastavi matematike
Nastava matematike i područje matematičkog obrazovanja obiluju raznovrsnim izazovima koji se u ovo vrijeme globalnih promjena i svekolikih obrazovnih politika čine sve više nedostižnima. Diskalkulija se u literaturi najčešće navodi kao djelomičan poremećaj procesa usvajanja matematike, koji se može pojavljivati u svim ili samo određenim područjima matematike, ali dominantno se radi o aritmetici. Učenik s diskalkulijom može napredovati u usvajanju matematičkih sadržaja, ali sporije od svojih vršnjaka. Obzirom da su učenici s diskalkulijom prosječne ili iznadprosječne inteligencije bitno je razumjeti kako njihov napredak u matematici nije u skladu s njihovim kognitivnim sposobnostima, što je među glavnim indikatorima pri detekciji diskalkuličnih učenika. Međutim, u praksi svjedočimo velikom nesrazmjeru pojavnosti diskalkulije kod učenika i broja učenika koje smo u sustavu odgoja i obrazovanja prepoznali kao takve. Poznato je kako diskalkulija uglavnom dolazi kao sekundaran poremećaj uz disleksiju i disgrafiju koje praksa ipak češće prepoznaje i više podupire, a utvrđena je podjednaka učestalost pojavnosti triju navedenih poremećaja u djece školske dobi. Autor u ovom radu daje pregled recentne literature o simptomima, detekciji i tretmanu diskalkulije u praksi. Tu se izdvajaju standardizirani testovi čitanja, pisanja i matematičkih vještina, te naposljetku pedagoški pristup koji je individualiziran prema svakom učeniku, jer diskalkulija kao poremećaj učenja može varirati po težini, intenzitetu, kao i prisutnosti pojedinih simptoma. Zaključno ističe kako je u našem odgojno-obrazovnom sustavu diskalkulija prilično zapostavljena te kako je nužno osvijestiti odgovornost za učenike koji često odustaju od školovanja iz razloga što nismo uočili njihove potencijale i prepoznali njihove potrebe.
razvojna diskalkulija, teškoće i poremećaji učenja, osjećaj za broj, detekcija i tretman učenika s diskalkulijom
nije evidentirano
engleski
Dyscalculia in mathematics class
nije evidentirano
dyscalculia, learning disabilities and disorders, number sense, detection and treatment of children with dyscalculia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
540-551.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
DIDACTIC CHALLENGES III Didactic Retrospective and Perspective WHERE/HOW DO WE GO FROM HERE?
Peko, A., Ivanuš Grmek, M., Delcheva Dizdarevikj, J.
Osijek: Sveučilište Osijek, FOOZOS, HAZU- Centar za znanstveni rad u Vinkovcima
978-953-6965-96-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija