Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 696668)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Horvat, Z.
hrvatski
Faktorska analiza u istraživanjima odgoja i obrazovanja
U radu su prezentirane i elaborirane specifičnosti primjene faktorske analize u pedagogijskim istraživanjima. Pobliže se opisuju konfirmatorna i eksplorativna faktorska analiza te pretpostavke i polazišta za odabir istih u metodološkom pristupu izradi istraživanja. Sukladno relevantnoj metodološkoj literaturi navodi se optimalan odnos između broja analiziranih varijabli, faktorskih opterećenja i veličine uzorka kako bi se postigla željena statistička značajnost rezultata. Na jednostavnom primjeru se demonstriraju temeljni koraci faktorske analize te evaluacija i eventualno redefiniranje iste. Posebno se prikazuje matrična algebra i pripadajući statističko-matematički postupci koji opisuju kako faktorska analiza funkcionira te na koji način naposljetku interpretirati dobivene rezultate. Autor ističe (potencijalne) nedostatke i ograničenja faktorske analize, što zaključuje smjernicama kojima možemo minimizirati utjecaj greške mjerenja istraživačkog problema kako bi se predmet istraživanja uravnotežio unutar sustava odabranih varijabli.
faktorska analiza, matrična algebra, manifestne i latentne varijable, veličina uzorka, korelacija između varijabli, pouzdanost instrumenta.
nije evidentirano
engleski
Factor analysis in educational research
nije evidentirano
factor analysis, matrix algebra, manifest and latent variables, sample size, correlation, instrument reliability
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-41.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Treći kongres pedagoga- Pedagogija u vremenu promjene
Slunjski, E.
Zagreb: Element
Podaci o skupu
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
ostalo
13.09.2018-14.09.2018
Zagreb, Hrvatska