Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu (CROSBI ID 696657)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Z.
hrvatski
Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu
Temeljni cilj ovog rada jest prikazati specifičnosti teme darovitosti i obrazovanosti iz perspektive individualnih osobnih iskustava učenika i nastavnika te predstaviti ideje i potrebu za istraživanjima navedene problematike u području odnosa među učenicima unutar školskih predmeta iz STEM područja. Relativno nova perspektiva ovog problema jest pokazati kako problem darovitosti utječe na ostale učenike u razredu, pa čak i onda kada u razrednom odjelu nema učenika koje bismo svrstali u kategoriju darovitih. U ovom radu će se to pojasniti fenomenom usporedbe i kontrasta među učenicima, što je u istraživanjima nedostatno zastupljeno iako ima značajne implikacije na samopouzdanje i motivaciju učenika. U stranoj je literaturi isto poznato pod nazivom BFLPE (Big Fish Little Pond Effect) što se odnosi na pojedinca koji je postigao značajan rezultat i/ili status, ali u maloj i relativno (ne)važnoj grupi, organizaciji te slijedom toga ima utjecaj na ostale pojedince. Pretpostavke kojima se vode istraživači u dokazivanju ovog fenomena polaze od činjenice kako učenici uspoređuju svoja postignuća s vršnjacima te isto ugrađuju u vlastiti sustav vrijednosti i percepciju vlastite kompetentnosti što dugoročno određuje njihovu motivaciju i odluke vezane za njihovo obrazovanje.
emocije i stavovi učenika, STEM, nastava matematike, BFLPE-efekt, odnosi među učenicima.
nije evidentirano
engleski
Problem of giftedness and education- distinction of STEM field and implication on teaching practices
nije evidentirano
students beliefs and emotions, STEM, teaching mathematics, BFLPE effect, relationships between students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
136-140.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi
Džinović, Vladimir, Grbić, Sanja
Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu
978-86-7447-141-8
Podaci o skupu
23. naučna konferencija “Pedagoška istraživanja i školska praksa”
predavanje
23.11.2018-24.11.2018
Beograd, Srbija