Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu (CROSBI ID 696657)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Horvat, Z. Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu // Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi / Džinović, Vladimir, Grbić, Sanja (ur.). Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2018. str. 136-140

Podaci o odgovornosti

Horvat, Z.

hrvatski

Problem darovitosti i obrazovanosti- distinktivnost STEM područja i implikacije na odgojno-obrazovnu praksu

Temeljni cilj ovog rada jest prikazati specifičnosti teme darovitosti i obrazovanosti iz perspektive individualnih osobnih iskustava učenika i nastavnika te predstaviti ideje i potrebu za istraživanjima navedene problematike u području odnosa među učenicima unutar školskih predmeta iz STEM područja. Relativno nova perspektiva ovog problema jest pokazati kako problem darovitosti utječe na ostale učenike u razredu, pa čak i onda kada u razrednom odjelu nema učenika koje bismo svrstali u kategoriju darovitih. U ovom radu će se to pojasniti fenomenom usporedbe i kontrasta među učenicima, što je u istraživanjima nedostatno zastupljeno iako ima značajne implikacije na samopouzdanje i motivaciju učenika. U stranoj je literaturi isto poznato pod nazivom BFLPE (Big Fish Little Pond Effect) što se odnosi na pojedinca koji je postigao značajan rezultat i/ili status, ali u maloj i relativno (ne)važnoj grupi, organizaciji te slijedom toga ima utjecaj na ostale pojedince. Pretpostavke kojima se vode istraživači u dokazivanju ovog fenomena polaze od činjenice kako učenici uspoređuju svoja postignuća s vršnjacima te isto ugrađuju u vlastiti sustav vrijednosti i percepciju vlastite kompetentnosti što dugoročno određuje njihovu motivaciju i odluke vezane za njihovo obrazovanje.

emocije i stavovi učenika, STEM, nastava matematike, BFLPE-efekt, odnosi među učenicima.

nije evidentirano

engleski

Problem of giftedness and education- distinction of STEM field and implication on teaching practices

nije evidentirano

students beliefs and emotions, STEM, teaching mathematics, BFLPE effect, relationships between students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

136-140.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kvalitativna istraživanja u društvenim naukama: od ličnog iskustva do socijalnih praksi

Džinović, Vladimir, Grbić, Sanja

Beograd: Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu

978-86-7447-141-8

Podaci o skupu

23. naučna konferencija “Pedagoška istraživanja i školska praksa”

predavanje

23.11.2018-24.11.2018

Beograd, Srbija

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija