MOTIVACIJA U SUVREMENOJ NASTAVI MATEMATIKE (CROSBI ID 696651)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Horvat, Z.
hrvatski
MOTIVACIJA U SUVREMENOJ NASTAVI MATEMATIKE
Ovaj rad se bavi raznim aspektima motivacije u nastavi matematike te čimbenicima iz školskog, obiteljskog i društvenog okružja unutar kojeg učenici razvijaju određene stavove i emocije specifične za nastavu matematike. Autor iz istih izvodi pretpostavke razvoja motivacije za matematiku te ističe ograničenja i izazove s kojima se nastavnici susreću u nastavi. Pregledom relevantnih istraživanja navodi kako se u nastavi matematike podcjenjuje važnost socijalnih i afektivnih dimenzija nastave, te kako stavovi i emocije učenika u kontekstu matematike imaju ozbiljne implikacije na proces i rezultate njihova učenja. Ističe kako motivaciji učenika ne smijemo pristupati samo kroz prizmu početnog dijela sata, već ju moramo planirati na razini predmetnog kurikuluma, jer ista ne može biti potpuna ukoliko nije postignuta na općenitijoj razini u kontekstu cjelokupnog odnosa učenika prema nastavnom predmetu, ali i prema sebi i vlastitim sposobnostima u okviru matematike. Kao integralni dio planiranja nastave matematike se stoga moraju razmatrati emocije koje se javljaju tijekom nastavnog procesa uključujući emocionalno stanje učenika, odnos nastavnika i učenika, odnos učenika prema predmetu, odnos prema učenju i sudjelovanju u nastavnim aktivnostima. Temeljem uvida u pedagošku literaturu i recentna istraživanja matematičkog obrazovanja autor pobliže opisuje pretpostavke uspjeha u matematici, te prepreke u učenju matematike s kojima se učenici suočavaju na kognitivnoj i afektivnoj razini što su u (in)direktnoj vezi s motivacijom učenika. Zaključno navodi implikacije problema s motivacijom na metodiku nastave matematike i na kompetencije nastavnika matematike. Tu se primarno ističu pedagoške kompetencije nastavnika u području vrednovanja i ocjenjivanja, komunikacija s učenicima, poznavanje specifičnih teškoća učenika u učenju, te poznavanje akademskih emocija i emocionalnih reakcija učenika u nastavi matematike.
motivacija učenika, emocije i stavovi učenika, kompetencije nastavnika, teškoće u učenju matematike
nije evidentirano
engleski
Motivation in Contemporary Mathematics Class
nije evidentirano
Students motivation, emotions and beliefs, teacher competencies, difficulties in learning mathematics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
65-66.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
7. KONGRES NASTAVNIKA MATEMATIKE REPUBLIKE HRVATSKE
Soucie, Tanja, Svedrec, Renata
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga
978-953-6862-27-6
Podaci o skupu
7. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske
predavanje
29.06.2016-01.07.2016
Zagreb, Hrvatska