Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

MOTIVACIJA U SUVREMENOJ NASTAVI MATEMATIKE (CROSBI ID 696651)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Horvat, Z. MOTIVACIJA U SUVREMENOJ NASTAVI MATEMATIKE // 7. KONGRES NASTAVNIKA MATEMATIKE REPUBLIKE HRVATSKE / Soucie, Tanja, Svedrec, Renata (ur.). Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2016. str. 65-66

Podaci o odgovornosti

Horvat, Z.

hrvatski

MOTIVACIJA U SUVREMENOJ NASTAVI MATEMATIKE

Ovaj rad se bavi raznim aspektima motivacije u nastavi matematike te čimbenicima iz školskog, obiteljskog i društvenog okružja unutar kojeg učenici razvijaju određene stavove i emocije specifične za nastavu matematike. Autor iz istih izvodi pretpostavke razvoja motivacije za matematiku te ističe ograničenja i izazove s kojima se nastavnici susreću u nastavi. Pregledom relevantnih istraživanja navodi kako se u nastavi matematike podcjenjuje važnost socijalnih i afektivnih dimenzija nastave, te kako stavovi i emocije učenika u kontekstu matematike imaju ozbiljne implikacije na proces i rezultate njihova učenja. Ističe kako motivaciji učenika ne smijemo pristupati samo kroz prizmu početnog dijela sata, već ju moramo planirati na razini predmetnog kurikuluma, jer ista ne može biti potpuna ukoliko nije postignuta na općenitijoj razini u kontekstu cjelokupnog odnosa učenika prema nastavnom predmetu, ali i prema sebi i vlastitim sposobnostima u okviru matematike. Kao integralni dio planiranja nastave matematike se stoga moraju razmatrati emocije koje se javljaju tijekom nastavnog procesa uključujući emocionalno stanje učenika, odnos nastavnika i učenika, odnos učenika prema predmetu, odnos prema učenju i sudjelovanju u nastavnim aktivnostima. Temeljem uvida u pedagošku literaturu i recentna istraživanja matematičkog obrazovanja autor pobliže opisuje pretpostavke uspjeha u matematici, te prepreke u učenju matematike s kojima se učenici suočavaju na kognitivnoj i afektivnoj razini što su u (in)direktnoj vezi s motivacijom učenika. Zaključno navodi implikacije problema s motivacijom na metodiku nastave matematike i na kompetencije nastavnika matematike. Tu se primarno ističu pedagoške kompetencije nastavnika u području vrednovanja i ocjenjivanja, komunikacija s učenicima, poznavanje specifičnih teškoća učenika u učenju, te poznavanje akademskih emocija i emocionalnih reakcija učenika u nastavi matematike.

motivacija učenika, emocije i stavovi učenika, kompetencije nastavnika, teškoće u učenju matematike

nije evidentirano

engleski

Motivation in Contemporary Mathematics Class

nije evidentirano

Students motivation, emotions and beliefs, teacher competencies, difficulties in learning mathematics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-66.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

7. KONGRES NASTAVNIKA MATEMATIKE REPUBLIKE HRVATSKE

Soucie, Tanja, Svedrec, Renata

Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga

978-953-6862-27-6

Podaci o skupu

7. kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske

predavanje

29.06.2016-01.07.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti, Pedagogija