Značaj potpornih sredstava za samozapošljavanje, kao dijela poslovne okoline za razvoj poduzetničkih aktivnosti u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 696641)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zelić, Maja ; Buble, Mario
hrvatski
Značaj potpornih sredstava za samozapošljavanje, kao dijela poslovne okoline za razvoj poduzetničkih aktivnosti u Republici Hrvatskoj
Poduzetništvo predstavlja osnovni generator ekonomskoga razvoja. Kako su mikro i mala poduzeća nezaobilazan čimbenik kreiranja ekonomske snage i konkurentnih specifičnosti hrvatskoga gospodarstva, može se reći da nedovoljna informiranost potencijalnih „novih” poduzetnika i neadekvatno razvijeno i nepoticajno poslovno okruženje predstavljaju prepreke razvoja poduzetničkih aktivnosti. Cilj ovoga rada je istražiti povezanost spomenutoga poslovnog okruženja, konkretnije informacije o mogućnosti korištenja bespovratnih poticaja HZZ-a te sklonosti upuštanju poduzetnika u nove poduzetničke pothvate. U tom smislu se analiziranjem dostupnih podataka dobivenih putem podataka HZZ-a, Poduzetničkoga inkubatora Klis te provedenom anketom među potencijalnim poduzetnicima istražuju promjene koje nastaju u mikro i malom poduzetništvu uzrokovane informacijama o bespovratnim poticajima HZZ-a, odnosno njihov utjecaj na razvoj lokalne ekonomije. Riječ je o implikacijama koje se manifestiraju u broju novootvorenih tvrtki, pokretanju ekonomskih ciklusa i identifikaciji ključnih faktora pokretanja poslovnih pothvata. U svrhu ostvarenja upravo navedenoga cilja istraživanja, u radu je također prezentiran i model potpore razvoja mikro i maloga poduzetništva temeljen na ocjeni poslovnoga okruženja s jedne strane te načinom sufinanciranja novih poslovnih pothvata s druge strane. Istraživanje se provodi u svrhu dobivanja uvida u trenutačno stanje u korelaciji – informacije, bespovratni poticaji, novi poslovni pothvati. Rezultati istraživanja sugeriraju da informiranost i bespovratni poticaji imaju značajan utjecaj na pokretanje novih poslovnih pothvata i ekonomskih ciklusa. Isti se manifestiraju porastom broja novih mikro i malih poduzeća te poboljšanjem same poduzetničke klime.
poduzetništvo, informacija, bespovratni poticaji, ekonomija, poslovna okolina
nije evidentirano
engleski
/
nije evidentirano
entrepreneurship, information, grants, economics, business environment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
298-315.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096