Motivacija u suvremenoj nastavi matematike (CROSBI ID 286053)
Prilog u časopisu | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Zoran
hrvatski
Motivacija u suvremenoj nastavi matematike
Ovaj rad se bavi raznim aspektima motivacije u nastavi matematike te čimbenicima iz školskog, obiteljskog i društvenog okružja unutar kojeg učenici razvijaju određene stavove i emocije specifične za nastavu matematike. Autor iz istih izvodi pretpostavke razvoja motivacije za matematiku te ističe ograničenja i izazove s kojima se nastavnici susreću u nastavi. Pregledom relevantnih istraživanja navodi kako se u nastavi matematike podcjenjuje važnost socijalnih i afektivnih dimenzija nastave, te kako stavovi i emocije učenika u kontekstu matematike imaju ozbiljne implikacije na proces i rezultate njihova učenja. Ističe kako motivaciji učenika ne smijemo pristupati samo kroz prizmu početnog dijela sata, već ju moramo planirati na razini predmetnog kurikuluma, jer ista ne može biti potpuna ukoliko nije postignuta na općenitijoj razini u kontekstu cjelokupnog odnosa učenika prema nastavnom predmetu, ali i prema sebi i vlastitim sposobnostima u okviru matematike. Kao integralni dio planiranja nastave matematike se stoga moraju razmatrati emocije koje se javljaju tijekom nastavnog procesa uključujući emocionalno stanje učenika, odnos nastavnika i učenika, odnos učenika prema predmetu, odnos prema učenju i sudjelovanju u nastavnim aktivnostima. Temeljem uvida u pedagošku literaturu i recentna istraživanja matematičkog obrazovanja autor pobliže opisuje pretpostavke uspjeha u matematici, te prepreke u učenju matematike s kojima se učenici suočavaju na kognitivnoj i afektivnoj razini što su u (in)direktnoj vezi s motivacijom učenika. Zaključno navodi implikacije problema s motivacijom na metodiku nastave matematike i na kompetencije nastavnika matematike. Tu se primarno ističu pedagoške kompetencije nastavnika u području vrednovanja i ocjenjivanja, komunikacija s učenicima, poznavanje specifičnih teškoća učenika u učenju, te poznavanje akademskih emocija i emocionalnih reakcija učenika u nastavi matematike.
hrčak, hrcak, znanstveni časopisi, hrvatski, scientific journals, croatian
nije evidentirano
engleski
MOTIVACIJA U SUVREMENOJ NASTAVI MATEMATIKE
nije evidentirano
hrčak, hrcak, znanstveni časopisi, hrvatski, scientific journals, croatian
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti, Pedagogija