Povezanost opterećenja roditelja poslom i dječjom nastavom s psihičkim zdravljem roditelja i djece tijekom pandemije COVID-19 (CROSBI ID 696619)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mikac, Una ; Keresteš, Gordana ; Sangster Jokić, Claire ; Kuterovac Jagodić, Gordana
hrvatski
Povezanost opterećenja roditelja poslom i dječjom nastavom s psihičkim zdravljem roditelja i djece tijekom pandemije COVID-19
Mjere #ostanidoma tijekom pandemije COVID-19 dovele su do promjena u rasporedu svakodnevnih aktivnosti, uz znatan broj pojedinaca koji su u tom razdoblju radili svoj posao od kuće. Kod roditelja školske djece situacija se i dodatno promijenila, jer su, uz posao, njihove svakodnevne aktivnosti u kući počele uključivati i intenzivan angažman u obrazovanju njihove djece. Željeli smo provjeriti može li se psihičko zdravlje roditelja u ovom razdoblju djelomično objasniti njihovim vremenskim opterećenjem poslom i obrazovanjem djece. S obzirom da se opterećenje roditelja moglo odraziti i na djecu, provjerili smo i prediktivnosti ovih varijabli za psihičko zdravlje djece. Podaci su prikupljeni online u sklopu projekta Kako smo? Život u Hrvatskoj u doba korone. Analize predstavljene u ovom radu rađene su na podacima 474 zaposlena roditelja (13% očeva) osnovno- i srednjoškolske djece koji su tijekom ovog razdoblja nastavili sa svojim poslovnim aktivnostima te 161 učenika (47% dječaka), od kojih oko 30% pohađa srednju školu. Roditelji su u prosjeku provodili oko 5.5 sati dnevno u poslovnim aktivnostima kod kuće i oko 3, 5 sati u obrazovanju svoje djece. Analizom traga smo provjerili previđaju li broj sati proveden u radu kod kuće i broj sati proveden u obrazovanju djece te njihova interakcija psihičko zdravlje. Također nas je zanimalo posreduju li taj odnos percipirane poteškoće koje roditelji imaju prilikom provedbe škole na daljinu. Rezultati pokazuju da su percipirane poteškoće bolji prediktori psihičkog zdravlja i za roditelje i za djecu nego sati opterećenja roditelja, iako su se i oni pokazali značajnim prediktorima. Prediktori se razlikuju za roditelje i učenike osnovnih i srednjih škola. Ovi podaci upućuju na važnost podrške roditeljima za psihičko zdravlje obitelji, čak i u situacijama kad nije moguće organizirati optimalnu raspodjelu vremena.
COVID-19 ; psihičko zdravlje ; roditelji ; djeca ; škola na daljinu
nije evidentirano
engleski
The relationship between parental workload at work and while supporting children's online learning and the mental health of parents and children during the COVID-19 pandemic
nije evidentirano
COVID-19 ; mental health ; parents ; children ; online school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-45.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani psihologije u Zadru - Knjiga sažetaka
Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-331-305-4
Podaci o skupu
22. Dani psihologije u Zadru
predavanje
01.10.2020-03.10.2020
Zadar, Hrvatska