Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja (CROSBI ID 696607)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ljubin-Golub, Tajana ; Petričević, Ema Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 113-113

Podaci o odgovornosti

Ljubin-Golub, Tajana ; Petričević, Ema

hrvatski

Uloga školske klime, crta ličnosti i stavova prema agresivnosti u predviđanju različitih vrsta međuvršnjačkog zlostavljanja

Međuvršnjačko zlostavljanje predstavlja veliki problem ne samo žrtvama već i učenicima koji su počinitelji zlostavljanja, ali i širem okruženju te je stoga važno istraživati odrednice međuvršnjačkog zlostavljanja. Istraživanja su pokazala da su hladno-bešćutne crte ličnosti (Ciucci, Baroncelli, Franchi, Golmaryami i Frick, 2014) kao i pozitivni stavovi prema agresivnosti (Bentley i Li, 1995) značajni prediktori međuvršnjačkog zlostavljanja. S druge strane, pozitivna školska klima može pridonijeti smanjenju međuvršnjačkog zlostavljanja (Olweus, 1993). Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati odnos između različitih aspekata školske klime, hladno-bešćutnih crta ličnosti, stavova prema agresivnosti i međuvršnjačkog zlostavljanja. Problem ovog istraživanja bio je ispitati medijatornu ulogu pozitivnih stavova prema agresivnosti u odnosu između različitih aspekata školske klime (pravednog discipliniranja, percepcije podrške te zlostavljanja u školi) i hladno-bešćutnih crta ličnosti s jedne strane te tri vrste međuvršnjačkog zlostavljanja (fizičkog, verbalnog i relacijskog) s druge strane. U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika iz 9 srednjih škola u zapadnoj Slavoniji (68% učenica ; prosječna dob: 17 godina). Primijenjeni su upitnici školske klime, vršnjačkog zlostavljanja, te hladno-bešćutnih crta ličnosti. Analiza podataka uz pomoć strukturalnog modeliranja je pokazala da su percepcija zlostavljanja u školi i hladno-bešćutne crte ličnosti pozitivni prediktori stavova prema agresivnosti te da stavovi prema agresivnosti značajno predviđaju sva tri aspekta međuvršnjačkog zlostavljanja. Model je objasnio 56% varijance stavova prema agresivnosti te 30% varijance fizičkog, 23% varijance verbalnog i 25% varijance relacijskog međuvršnjačkog zlostavljanja. Važan doprinos ovog istraživanja je bolje razumijevanje odnosa između aspekata školske klime, crta ličnosti, stavova prema agresivnosti i tri aspekta međuvršnjačkog zlostavljanja. Pokazalo se da pozitivni stavovi prema agresivnosti imaju medijacijsku ulogu u odnosu između školske klime i crta ličnosti s jedne strane i tri vrste zlostavljanja s druge strane pri čemu najvažniju ulogu u predviđanju pozitivnih stavova prema agresivnosti imaju hladno-bešćutne crte ličnosti u kombinaciji s negativnom školskom klimom koja obuhvaća visoku pojavnost međuvršnjačkog zlostavljanja u školi.

međuvršnjačko zlostavljanje ; školska klima ; hladno-bešćutne crte ličnosti ; stavovi prema agresivnosti

nije evidentirano

engleski

The role of school climate, personality traits and attitudes towards aggression in predicting different types of bullying

nije evidentirano

bullying ; school climate ; callous-unemotional personality traits ; attitudes towards aggression

nije evidentirano

Podaci o prilogu

113-113.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka

Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice