Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća (CROSBI ID 696604)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Petričević, Ema ; Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 138-138

Podaci o odgovornosti

Petričević, Ema ; Putarek, Vanja ; Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Uključenost u učenje matematike: uloga potrebe za spoznajom i ciljeva postignuća

Važan prediktor postignuća u matematici je uključenost u učenje koju čini tri aspekta: bihevioralni, kognitivni i emocionalni (Fredricks, Blumenfeld i Paris, 2004). Bihevioralni aspekt odnosi se na ulaganje truda u učenje, kognitivni na korištenje dubinskih strategija učenja, a emocionalni na pozitivne emocije za vrijeme učenja matematike. U okviru ovog istraživanja ispitivali smo odnos između potrebe za spoznajom, ciljeva postignuća i tri aspekta uključenosti u učenje matematike. Potreba za spoznajom odnosi se na sklonost pojedinca da se uključuje u zahtjevne kognitivne aktivnosti i u tome uživa (Cacioppo i Petty, 1982), a ciljevi postignuća na razloge zbog kojih se pojedinci uključuju u aktivnosti povezane s postignućem (Ames, 1992). Prema hijerarhijskom modelu motivacije za postignućem (Elliot, 1999), ciljevi postignuća imaju medijacijsku ulogu u odnosu između konstrukata povezanih s kompetentnošću te procesima i ishodima povezanima s postignućem. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti medijacijsku ulogu ciljeva postignuća u odnosu između potrebe za spoznajom i tri aspekta uključenosti u učenje matematike. U istraživanju je sudjelovalo 543 učenika gimnazija u Zagrebu (62% djevojaka). Primijenjene su Skala potrebe za kognicijom, Skala ciljeva postignuća, Skala uključenosti u učenje (obje potonje skale odnosile su se na područje matematike). U medijacijskoj analizi korišteno je strukturalno modeliranje i pokazalo se da je potreba za spoznajom pozitivno predviđala ciljeve putem uključivanja, a negativno cilj izvedbe putem izbjegavanja i cilj izbjegavanja rada. Ciljevi putem izbjegavanja negativno su predviđali emocionalnu uključenost. Kao najvažniji medijatori pokazali su se cilj ovladavanja putem uključivanja i cilj izbjegavanja rada. Teorijski doprinos istraživanja je potvrda hijerarhijskog modela motivacije za postignućem (Elliot, 1999) u području matematike i s potrebom za spoznajom kao prediktorom ciljeva postignuća. Važan doprinos je i bolje razumijevanje aspekata uključenosti u učenje matematike. Iako je potreba za spoznajom relativno stabilno obilježje pojedinca, na nju utječu i situacijski čimbenici. Rezultati ovog istraživanja pokazuju važnost razvijanja potrebe za spoznajom, kao i poticanje ciljne orijentacije ovladavanja putem uključivanja za sva tri aspekta uključenosti u učenje matematike.

uključenost u učenje ; matematika ; potreba za spoznajom ; ciljevi postignuća

nije evidentirano

engleski

Engagement in Learning Mathematics: The Role of Need for Cognition and Achievement Goals

nije evidentirano

engagement in learning ; mathematics ; need for cognition ; achievement goals

nije evidentirano

Podaci o prilogu

138-138.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka

Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-305-4

Podaci o skupu

22. Dani psihologije u Zadru

predavanje

01.10.2020-03.10.2020

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice