Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse (CROSBI ID 285986)

Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija

Kedveš, Ana ; Werkmann, Ana Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse // Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 39 (2014), 2; 457-473

Podaci o odgovornosti

Kedveš, Ana ; Werkmann, Ana

hrvatski

Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse

Ovaj se rad bavi položajem zanaglasnica u kontekstu njegove obrade u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim školama. S obzirom na to da pisani korpus pokazuje velika odstupanja od klasičnoga tumačenja Wackernagelova pravila (Peti-Stantić 2007), htjele smo ovu pojavu istražiti u kontekstu odnosa nastavnika hrvatskoga jezika prema poučavanju pravila o položaju zanaglasnica. Dosadašnji radovi u ovome području pokazuju različite težnje. Dok većina suvremenih gramatika (Babić i dr. 2007, Barić i dr. 2005, Težak i Babić 1994) staje u prilog prozodijskome tumačenju Wackernagelova pravila, prema kojemu se zanaglasnica uvrštava iza prve naglašene riječi u rečenici, neki suvremeni jezikoslovci (Peti-Stantić 2002, 2002a, 2006, 2007) zagovaraju sintaktičko tumačenje ovoga pravila u hrvatskome jeziku, prema kojemu se zanaglasnice smještaju iza prve naglašene sintaktičke jedinice. Ovi drugi svoje tvrdnje podupiru neskladom između propisanih pravila i stvarne uporabe, tj. korpusa, a naše se istraživanje bavi sličnim problemom – odnosom između načelnih i praktičnih elemenata poučavanja ovoga pravila. Ispitivanje predodžbe nastavnika o pravilu o položaju zanaglasnica u hrvatskome jeziku te prakse poučavanja toga pravila otkrilo je da nastavnici daju prednost prozodijskom tumačenju Wackernagelova pravila, no nisu skloni ispravljanju učenika koji ga drugačije primjenjuju.

položaj zanaglasnica ; praksa poučavanja ; stavovi nastavnika hrvatskog jezika

nije evidentirano

engleski

Enclitics in Croatian Language Teaching – between Ideas and Practice

nije evidentirano

position of enclitics, teaching practice, Croatian language teachers’ attitude

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39 (2)

2014.

457-473

objavljeno

1331-6745

1849-0379

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice
Indeksiranost