Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse (CROSBI ID 285986)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kedveš, Ana ; Werkmann, Ana
hrvatski
Zanaglasnice u nastavi hrvatskoga jezika – između predodžbe i prakse
Ovaj se rad bavi položajem zanaglasnica u kontekstu njegove obrade u nastavi hrvatskoga jezika u srednjim školama. S obzirom na to da pisani korpus pokazuje velika odstupanja od klasičnoga tumačenja Wackernagelova pravila (Peti-Stantić 2007), htjele smo ovu pojavu istražiti u kontekstu odnosa nastavnika hrvatskoga jezika prema poučavanju pravila o položaju zanaglasnica. Dosadašnji radovi u ovome području pokazuju različite težnje. Dok većina suvremenih gramatika (Babić i dr. 2007, Barić i dr. 2005, Težak i Babić 1994) staje u prilog prozodijskome tumačenju Wackernagelova pravila, prema kojemu se zanaglasnica uvrštava iza prve naglašene riječi u rečenici, neki suvremeni jezikoslovci (Peti-Stantić 2002, 2002a, 2006, 2007) zagovaraju sintaktičko tumačenje ovoga pravila u hrvatskome jeziku, prema kojemu se zanaglasnice smještaju iza prve naglašene sintaktičke jedinice. Ovi drugi svoje tvrdnje podupiru neskladom između propisanih pravila i stvarne uporabe, tj. korpusa, a naše se istraživanje bavi sličnim problemom – odnosom između načelnih i praktičnih elemenata poučavanja ovoga pravila. Ispitivanje predodžbe nastavnika o pravilu o položaju zanaglasnica u hrvatskome jeziku te prakse poučavanja toga pravila otkrilo je da nastavnici daju prednost prozodijskom tumačenju Wackernagelova pravila, no nisu skloni ispravljanju učenika koji ga drugačije primjenjuju.
položaj zanaglasnica ; praksa poučavanja ; stavovi nastavnika hrvatskog jezika
nije evidentirano
engleski
Enclitics in Croatian Language Teaching – between Ideas and Practice
nije evidentirano
position of enclitics, teaching practice, Croatian language teachers’ attitude
nije evidentirano
Podaci o izdanju
39 (2)
2014.
457-473
objavljeno
1331-6745
1849-0379
Povezanost rada
nije evidentirano