Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka (CROSBI ID 285946)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuščević, Dubravka ; Brajčić, Marija
hrvatski
Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka
Umjetnički sadržaji u nastavi razvijaju estetske vrijednosti učenika te utječu na njihov doživljaj svijeta. Povezivanje odgojno- obrazovnih, vjeronaučnih i likovnumjetničkih sadržaja zahtijeva cjelovit, integrirani pristup. Korelacija je suvremen pristup nastavi, što podrazumijeva interdisciplinaran i multidisciplinaran koncept u povezivanju nastavnih sadržaja. Suvremeni kurikulum vjeronauka prepoznaje važnost korelacije u nastavi. Uključivanje likovno-umjetničkih djela u nastavu vjeronauka može doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te može omogućiti bolje uključivanje učenika u shvaćanje i doživljavanje vjerskih sadržaja. U ovom istraživanju provedenom na 199 učenika osnovnih i srednjih škola željeli smo ispitati percepciju učenika o likovnom djelu u vjeronaučnoj nastavi. Rezultati su pokazali da učenici ponekad na nastavi promatraju umjetnička djela, a stariji učenici više od mlađih vole promatrati umjetnička djela. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka pozitivno utječu na lakše usvajanje vjeronaučnih sadržaja, te na kreativnost i aktivnost učenika na satu. Likovno djelo u vjeronaučnoj nastavi također pozitivno utječe na korelaciju s hrvatskim jezikom i poviješću, što bolje uočavaju stariji učenici. Oni također bolje uočavaju da im promatranje umjetničkih djela pomaže u razumijevanju okoline u kontekstu vjere.
likovno-umjetnička djela ; korelacija ; učenici ; vjeronauk
nije evidentirano
engleski
Works of Art in the Teaching of Religious Education
nije evidentirano
correlation ; pupils ; religious education ; visual arts
nije evidentirano
Podaci o izdanju
18 (3)
2020.
531-546
objavljeno
1334-2312
1848-8676
doi.org/10.31192/np.18.3.7
Povezanost rada
Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti