Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu (CROSBI ID 285836)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jurić, Josipa ; Mišurac, Irena ; Vežić, Ivana Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 68 (2019), 2.; 469-487

Podaci o odgovornosti

Jurić, Josipa ; Mišurac, Irena ; Vežić, Ivana

hrvatski

Struktura zadataka prema Bloomovoj taksonomiji u udžbenicima iz matematike za razrednu nastavu

Rješavanje zadataka je najčešća aktivnost učenika u nastavi matematike. U radu donosimo kratki opis pojma matematičkoga zadatka, njegove uloge u nastavi i etapa kojima se pristupa u rješavanju zadataka. Napravljena je i klasifikacija zadataka u nastavi matematike u ovisnosti o njegovoj kognitivnoj zahtjevnosti. Cilj rada bio je provjeriti koliko su zadaci u slučajno odabrainim udžbenicima usmjereni aktivnom učenju matematike od strane učenika. U tome nam je poslužila Bloomova taksonomija sa svojih šest razina kognitivnih procesa. Za svaku razinu, navedeni su ciljevi (ishodi) učenja, tipični aktivni glagoli i najčešći zadaci iz matematičkih udžbenika. Udžbenici su analizirani i s aspekta klasifikacije koja se uobičajeno koristi u početnoj nastavi matematike, a koju je uveo Josip Markovac. Uvidom u rezultate može se lako zaključiti da oni nisu u potpunosti usklađeni sa suvremenom nastavom i da ne obuhvaćaju sve razine kognitivnih procesa. U udžbenicima su većinom prisutni numerički zadaci koji se odnose na činjenično znanje obuhvaćajući najniže razine kognitivnih procesa, dok su zadatci koji potiču učenike na korištenje viših misaonih procesa, izostavljeni.

Bloomova taksonomija ; klasifikacija zadataka u matematici ; udžbenik iz matematike

nije evidentirano

engleski

Task Structure by Bloom Taxonomy in The Mathematics Textbooks of Lower Elementary Classes

nije evidentirano

Bloom's taxonomy ; classification of tasks in mathematics ; mathematics textbooks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

68 (2.)

2019.

469-487

objavljeno

0037-654X

1848-0756

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Matematika, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice