Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 696319)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Bogdan, Adriana ; Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Kišmartin, Irena Knowledge about insects in younger school-age students / Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi // Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. : zbornik sažetaka / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav et al. (ur.). Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2020. str. 22-25

Podaci o odgovornosti

Bogdan, Adriana ; Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Kišmartin, Irena

hrvatski

Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi

Kukci su životinjska skupina čija brojnost prelazi preko milijun vrsta. Nestanak ove životinjske skupine utjecao bi na opstanak ostalih vrsta. Kukci su zaslužni za oprašivanje cvijeća, raznošenje sjemenki, razlaganje organskih tvari, rovanje tla, pripremanje tla za biljke, indikaciju kvalitete staništa, za resurse novih lijekova, reguliranje brojnosti drugih vrsta, pomoć u poljoprivredi, služe kao izvor hrane i za još mnogo toga. U ovom radu opisani su: obični žućak, obični lastin rep, rovac, obični poljski skakavac, krumpirova zlatica, sedmopjega bubamara, obični jelenak, zlatna mara, ivanjska krijesnica, opančar, smrdljivi martin, cvrčak, obična skakalica, pčela medarica, zemni bumbar, obična osa, šumski mrav, velika mora, obična bogomoljka, kućna muha, obična uholaža i obični vodencvijet. Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti poznaju li učenici razredne nastave kukce. Ispitanici su bili učenici Osnovne škole Dr Franjo Tuđman, Beli Manastir, Osnovne škole Matija Gubec, Čeminac i Osnovne škole August Šenoa, Osijek. Ukupan broj ispitanika je 67 (na istraživanje je utjecala situacija pojave virusa COVID-19). Istraživanje je pokazalo kako učenici razredne nastave znaju imenovati kukce koje mogu susresti u svom neposrednom okolišu. No ispitanici nisu u potpunosti upoznati s obilježjima kukaca te koristi i štetom koju mogu prouzrokovati. S obzirom na to da većinu ispitanika čine učenici drugih razreda, možemo na temelju odgovora potvrditi da interes za poznavanja ove životinjske skupine zasigurno kod učenika postoji. Prema prikupljenim podacima, 12 od 16 prikazanih kukaca na fotografiji znala je imenovati većina ispitanika. Istraživanje pokazuje da su ispitanici u manje od 50 % slučajeva znali imenovati ove kukce: obični žućak (N=24, 36 %), lastin rep (N=28, 42 %), opančar (N=26, 39 %) i cvrčak (N=25, 37 %). Razlog tomu je činjenica da polovica ispitanika nije uživo vidjela kukce: običnog žućka (N=47, 70 %), lastin rep (N=34, 51 %) i opančara (N=36, 54 %). Na pitanje u kojem su ispitanici trebali potvrditi ili negirati jesu li kukci važni te obrazložiti svoj odgovor, svi ispitanici su potvrditi da kukci jesu važni. Prilikom istraživanja analizirani su i sadržaji o kukcima u udžbenicima iz Prirode i društva.

kukci ; učenici mlađe školske dobi ; eko-slikovnica

nije evidentirano

engleski

Knowledge about insects in younger school-age students

Kukci su životinjska skupina čija brojnost prelazi preko milijun vrsta. Nestanak ove životinjske skupine utjecao bi na opstanak ostalih vrsta. Kukci su zaslužni za oprašivanje cvijeća, raznošenje sjemenki, razlaganje organskih tvari, rovanje tla, pripremanje tla za biljke, indikaciju kvalitete staništa, za resurse novih lijekova, reguliranje brojnosti drugih vrsta, pomoć u poljoprivredi, služe kao izvor hrane i za još mnogo toga. U ovom radu opisani su: obični žućak, obični lastin rep, rovac, obični poljski skakavac, krumpirova zlatica, sedmopjega bubamara, obični jelenak, zlatna mara, ivanjska krijesnica, opančar, smrdljivi martin, cvrčak, obična skakalica, pčela medarica, zemni bumbar, obična osa, šumski mrav, velika mora, obična bogomoljka, kućna muha, obična uholaža i obični vodencvijet. Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti poznaju li učenici razredne nastave kukce. Ispitanici su bili učenici Osnovne škole Dr Franjo Tuđman, Beli Manastir, Osnovne škole Matija Gubec, Čeminac i Osnovne škole August Šenoa, Osijek. Ukupan broj ispitanika je 67 (na istraživanje je utjecala situacija pojave virusa COVID-19). Istraživanje je pokazalo kako učenici razredne nastave znaju imenovati kukce koje mogu susresti u svom neposrednom okolišu. No ispitanici nisu u potpunosti upoznati s obilježjima kukaca te koristi i štetom koju mogu prouzrokovati. S obzirom na to da većinu ispitanika čine učenici drugih razreda, možemo na temelju odgovora potvrditi da interes za poznavanja ove životinjske skupine zasigurno kod učenika postoji. Prema prikupljenim podacima, 12 od 16 prikazanih kukaca na fotografiji znala je imenovati većina ispitanika. Istraživanje pokazuje da su ispitanici u manje od 50 % slučajeva znali imenovati ove kukce: obični žućak (N=24, 36 %), lastin rep (N=28, 42 %), opančar (N=26, 39 %) i cvrčak (N=25, 37 %). Razlog tomu je činjenica da polovica ispitanika nije uživo vidjela kukce: običnog žućka (N=47, 70 %), lastin rep (N=34, 51 %) i opančara (N=36, 54 %). Na pitanje u kojem su ispitanici trebali potvrditi ili negirati jesu li kukci važni te obrazložiti svoj odgovor, svi ispitanici su potvrditi da kukci jesu važni. Prilikom istraživanja analizirani su i sadržaji o kukcima u udžbenicima iz Prirode i društva.

insects ; students of early school age ; eco-picture book

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

22-25.

2020.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. : zbornik sažetaka

Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Bolšec, Boris ; Vereš, Marija

Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

Nepoznat skup

poster

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti