Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 696319)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bogdan, Adriana ; Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Kišmartin, Irena
hrvatski
Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi
Kukci su životinjska skupina čija brojnost prelazi preko milijun vrsta. Nestanak ove životinjske skupine utjecao bi na opstanak ostalih vrsta. Kukci su zaslužni za oprašivanje cvijeća, raznošenje sjemenki, razlaganje organskih tvari, rovanje tla, pripremanje tla za biljke, indikaciju kvalitete staništa, za resurse novih lijekova, reguliranje brojnosti drugih vrsta, pomoć u poljoprivredi, služe kao izvor hrane i za još mnogo toga. U ovom radu opisani su: obični žućak, obični lastin rep, rovac, obični poljski skakavac, krumpirova zlatica, sedmopjega bubamara, obični jelenak, zlatna mara, ivanjska krijesnica, opančar, smrdljivi martin, cvrčak, obična skakalica, pčela medarica, zemni bumbar, obična osa, šumski mrav, velika mora, obična bogomoljka, kućna muha, obična uholaža i obični vodencvijet. Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti poznaju li učenici razredne nastave kukce. Ispitanici su bili učenici Osnovne škole Dr Franjo Tuđman, Beli Manastir, Osnovne škole Matija Gubec, Čeminac i Osnovne škole August Šenoa, Osijek. Ukupan broj ispitanika je 67 (na istraživanje je utjecala situacija pojave virusa COVID-19). Istraživanje je pokazalo kako učenici razredne nastave znaju imenovati kukce koje mogu susresti u svom neposrednom okolišu. No ispitanici nisu u potpunosti upoznati s obilježjima kukaca te koristi i štetom koju mogu prouzrokovati. S obzirom na to da većinu ispitanika čine učenici drugih razreda, možemo na temelju odgovora potvrditi da interes za poznavanja ove životinjske skupine zasigurno kod učenika postoji. Prema prikupljenim podacima, 12 od 16 prikazanih kukaca na fotografiji znala je imenovati većina ispitanika. Istraživanje pokazuje da su ispitanici u manje od 50 % slučajeva znali imenovati ove kukce: obični žućak (N=24, 36 %), lastin rep (N=28, 42 %), opančar (N=26, 39 %) i cvrčak (N=25, 37 %). Razlog tomu je činjenica da polovica ispitanika nije uživo vidjela kukce: običnog žućka (N=47, 70 %), lastin rep (N=34, 51 %) i opančara (N=36, 54 %). Na pitanje u kojem su ispitanici trebali potvrditi ili negirati jesu li kukci važni te obrazložiti svoj odgovor, svi ispitanici su potvrditi da kukci jesu važni. Prilikom istraživanja analizirani su i sadržaji o kukcima u udžbenicima iz Prirode i društva.
kukci ; učenici mlađe školske dobi ; eko-slikovnica
nije evidentirano
engleski
Knowledge about insects in younger school-age students
Kukci su životinjska skupina čija brojnost prelazi preko milijun vrsta. Nestanak ove životinjske skupine utjecao bi na opstanak ostalih vrsta. Kukci su zaslužni za oprašivanje cvijeća, raznošenje sjemenki, razlaganje organskih tvari, rovanje tla, pripremanje tla za biljke, indikaciju kvalitete staništa, za resurse novih lijekova, reguliranje brojnosti drugih vrsta, pomoć u poljoprivredi, služe kao izvor hrane i za još mnogo toga. U ovom radu opisani su: obični žućak, obični lastin rep, rovac, obični poljski skakavac, krumpirova zlatica, sedmopjega bubamara, obični jelenak, zlatna mara, ivanjska krijesnica, opančar, smrdljivi martin, cvrčak, obična skakalica, pčela medarica, zemni bumbar, obična osa, šumski mrav, velika mora, obična bogomoljka, kućna muha, obična uholaža i obični vodencvijet. Cilj provedenog istraživanja bio je provjeriti poznaju li učenici razredne nastave kukce. Ispitanici su bili učenici Osnovne škole Dr Franjo Tuđman, Beli Manastir, Osnovne škole Matija Gubec, Čeminac i Osnovne škole August Šenoa, Osijek. Ukupan broj ispitanika je 67 (na istraživanje je utjecala situacija pojave virusa COVID-19). Istraživanje je pokazalo kako učenici razredne nastave znaju imenovati kukce koje mogu susresti u svom neposrednom okolišu. No ispitanici nisu u potpunosti upoznati s obilježjima kukaca te koristi i štetom koju mogu prouzrokovati. S obzirom na to da većinu ispitanika čine učenici drugih razreda, možemo na temelju odgovora potvrditi da interes za poznavanja ove životinjske skupine zasigurno kod učenika postoji. Prema prikupljenim podacima, 12 od 16 prikazanih kukaca na fotografiji znala je imenovati većina ispitanika. Istraživanje pokazuje da su ispitanici u manje od 50 % slučajeva znali imenovati ove kukce: obični žućak (N=24, 36 %), lastin rep (N=28, 42 %), opančar (N=26, 39 %) i cvrčak (N=25, 37 %). Razlog tomu je činjenica da polovica ispitanika nije uživo vidjela kukce: običnog žućka (N=47, 70 %), lastin rep (N=34, 51 %) i opančara (N=36, 54 %). Na pitanje u kojem su ispitanici trebali potvrditi ili negirati jesu li kukci važni te obrazložiti svoj odgovor, svi ispitanici su potvrditi da kukci jesu važni. Prilikom istraživanja analizirani su i sadržaji o kukcima u udžbenicima iz Prirode i društva.
insects ; students of early school age ; eco-picture book
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22-25.
2020.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Kopački rit: jučer, danas, sutra 2020. : zbornik sažetaka
Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Bogdanović, Tomislav ; Jurčević Agić, Ivančica ; Rožac, Vlatko ; Stević, Filip ; Popović, Željko ; Bolšec, Boris ; Vereš, Marija
Kopačevo: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"
1849-8264
Podaci o skupu
Nepoznat skup
poster
29.02.1904-29.02.2096
Povezanost rada
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti