Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora (CROSBI ID 285685)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Serdarević, Korana Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora // Sic : časopis za književnost, kulturu i književno prevođenje, 06 (2019), 2 - Year 9; 1-16. doi: 10.15291/sic/2.9.lc.3

Podaci o odgovornosti

Serdarević, Korana

hrvatski

Imagološki pristup u nastavi književnosti: predodžba Roma u noveli Tena J. Kozarca usporedno s trima tekstovima suvremenih hrvatskih autora

Najnovije tendencije u osuvremenjivanju nastave književnosti ističu razvijanje kritičkog mišljenja učenika kao jedan od glavnih ishoda odgojno-obrazovnog procesa. Uzimajući u obzir spomenuti ishod, ovaj članak dokazuje primjenjivost imagološkog pristupa, koji usmjerenim kritičkim čitanjem kanonskog teksta može otvoriti jedan sloj tzv. nekanonske interpretacije te uputiti na raščlambu kulturnih stereotipa upisanih u književni tekst. Nastavna metoda oprimjerena je iščitavanjem predodžbe Roma u kanonskoj noveli Tena Josipa Kozarca, gdje stereotipizacija te manjinske zajednice prelazi u pripovjedačev diskriminatorni diskurs. Osim razvijanja kritičkog mišljenja učenika, ovakav pristup književnom tekstu u nastavi otvara mogućnost i za komparativnu metodu, što je dokazano primjerom da se isti mirage Roma izdvojen iz kanonskog djela hrvatskog realizma može usporediti sa slikama (image) Roma u suvremenoj hrvatskoj književnosti: u romanu Ciganin, ali najljepši Kristiana Novaka i Oblak boje kože Nebojše Lujanovića te u pripovijetki Petica iz zadnje klupe Barbare Matejčić. U konačnici, nadovezujući se na primjenjivost kritičke analize teksta u nastavi, zaključak članka otvara pitanje može li književnost koja opisuje društvo 19. stoljeća uz usmjerenu interpretaciju sudjelovati u oblikovanju mišljenja suvremenog društva koje ima alate s pomoću kojih može osvijestiti svoje heterostereotipe.

modern literature teaching ; imagology ; cultural stereotypes ; Roma community ; J. Kozarac ; Tena

nije evidentirano

engleski

Imagological Approach to Teaching Literature: the Representation of Roma in Josip Kozarac’s Novella Tena, Compared to Three Texts by Contemporary Croatian Authors

nije evidentirano

modern literature teaching ; imagology ; cultural stereotypes ; Roma community ; J. Kozarac ; Tena

nije evidentirano

Podaci o izdanju

06 (2 - Year 9)

2019.

1-16

objavljeno

1847-7755

10.15291/sic/2.9.lc.3

Povezanost rada

Književnost, Obrazovne znanosti

Poveznice