Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća (CROSBI ID 436634)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Kruljac Žarko Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća / prof.dr.sc. Mario Spremić (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2020

Podaci o odgovornosti

Kruljac Žarko

prof.dr.sc. Mario Spremić

hrvatski

Ključni čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i utjecaj razine zrelosti na poslovanje poduzeća

Digitalne tehnologije su važan čimbenik promjene i pozicioniranja poduzeća na tržištu jer je glavna odrednica bilo kojeg naprednog poduzeća globalna konkurentnost kroz povezanost sa svim bitnim sudionicima. Digitalna transformacija upotrebom digitalnih tehnologija fundamentalno mijenja odnos poduzeća prema ključnim komponentama poslovanja dajući nove vrijednosti proizvodima i uslugama, načinu na koji su isporučeni i podržani te načinu na koji je poduzeće organizirano da podrži nove proizvode i usluge. Chanias i Hess (2016) s aspekta menadžmenta digitalnu zrelost definiraju kao stanje poduzeća u procesu digitalne transformacije i opisuju koje je promjene poduzeće ostvarilo u procesu digitalne transformacije. Modeli zrelosti se koriste kako bi se za određeno područje definiralo postojeće u odnosu na ciljano stanje ispitivanog područja a specifično za područje digitalne transformacije koristi se model digitalne zrelosti poduzeća. Analizom recentne znanstvene literature iz opisanog područja istraživanja uočen je relativno mali broj znanstvenih članaka koji se bave tom tematikom a modeli digitalne zrelosti su podložni kritici između ostalog iz razloga što većina nije utemeljena na empirijskom istraživanju elementa modela. Može se zaključiti da su čimbenici utjecaja na digitalnu zrelost unatoč velikom broju modela zrelosti još uvijek nedovoljno znanstveno istraženi i da postoji značajan interes da se empirijski utvrde čimbenici utjecaja na digitalnu zrelost poduzeća te da se objasni utjecaj razine digitalne zrelosti na poslovanje poduzeća. Istraživanje je provedeno u dvije faze. Prva faza istraživanja obuhvaća pilot istraživanje u kojem se testirala razumljivost anketnih pitanja na manjem broju ispitanika. Druga faza istraživanja odnosi se na glavno istraživanje uz pomoć upitnika, odnosno pripremu i provjeru podataka prikupljenih uz pomoć provedenih anketa. Istraživanje je utvrdilo ključne razloge zbog kojih poduzeća pokreću digitalnu transformaciju poslovanja kao i ključne prepreke u tom procesu. Također su utvrđene ključne karakteristike i potrebna znanja menadžera potrebna za provođenje procesa digitalne transformacije poduzeća, definirani čimbenici digitalne zrelosti poduzeća i potvrđen utjecaj digitalne zrelosti na poslovanje poduzeća. Prihvaćene su sve hipoteze.

digitalna ekonomija. digitalne tehnologije, digitalna transformacija poslovanja, modeli digitalne zrelosti, ključni čimbenici digitalne zrelosti, pametni gradovi, virtualna stvarnost

nije evidentirano

engleski

Key factors of digital maturity and the impact of the digital maturity level on companies' busieness

nije evidentirano

digital economy. digital technologies, digital business transformation, digital maturity models, key factors of digital maturity, smart cities, virtual reality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

287

10.11.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija