Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Luci(ferov)jin strah: o slici Boga u Novakovu romanu Posljednji Stipančići (CROSBI ID 285642)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Mesić, Hrvoje Luci(ferov)jin strah: o slici Boga u Novakovu romanu Posljednji Stipančići // Senjski zbornik : prilozi za geografiju, etnologiju, gospodarstvo, povijest i kulturu, 47 (2020), 1; 77-96

Podaci o odgovornosti

Mesić, Hrvoje

hrvatski

Luci(ferov)jin strah: o slici Boga u Novakovu romanu Posljednji Stipančići

Kršćanska sućut, kojom brani potlačene i ponižene, temeljna je odlika stvaralaštva Vjenceslava Novaka. Naime, tadašnja zaostalost Hrvatske, potaknuta povijesnim, ekonomskim, socijalnim i političkim prilikama, nije zaobišla tragičnu sudbinu malih ljudi. Ponajviše je to osjetio Novakov rodni Senj, što je pisac iskoristio nastojeći životne činjenice svoje lokalne sredine prikazati što realnije i objektivnije. Kasnije se, ističe Krešimir Nemec, pod utjecajem školovanja u Pragu i života u Zagrebu, Novak okreće urbanom iskustvu, odnosno problematiziranju tamnih strana gradskoga života. Stoga je Novakova umjetnost, prema Antunu Barcu, najveći dokument srca, duše, suosjećanja s patničkim ljudstvom i svim onim slojevima što teško i beznadno nose svoj trh života. Tadašnja slikarija Senja karakteristična simbolima patnje, prevarenosti, oskudice, nečovječnosti, slika je stanja duša žena – Valpurge i Lucije Stipančić – gdje jedino zrakom para krik i/ili bura, zvuk bola i odlaska u smrt, ostavljajući prazninu i retoričko pitanje: Zar ih je i Bog ostavio?! U radu se interdisciplinarnim pristupom, prvenstveno i ponajviše filološkim, detektira i tematizira motiv lica milosrđa oblikovanog u Novakovim heroinama romana Posljednji Stipančići. U licu se, kao ogledalu čovjekova srca i nutrine, zrcali najdublji identitet i jedinstveni obris čovjekova bića. Novak, odgojen kao kršćanin, oslikao je u svojim djelima lica poraženih i poniženih: sirotinje, prosjaka, ovisnika, siromašnih učenika i studenata te beskućnika – gledajući u njima lice skrivenoga Boga kojega treba spoznati.

Vjenceslav Novak ; Senj ; Posljednji Stipančići ; lice milosrđa ; skriveni Bog

nije evidentirano

engleski

Lucifer’s/Lucija’s fear: about the image of God in Novak’s novel Posljednji Stipančići

nije evidentirano

Vjenceslav Novak ; Senj ; Posljednji Stipančići (The Last Stipančićs) ; the face of mercy ; hidden God

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (1)

2020.

77-96

objavljeno

0582-673X

1849-0999

Povezanost rada

Filologija