Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 436613)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bogdan, Adriana Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2020

Podaci o odgovornosti

Bogdan, Adriana

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Poznavanje kukaca kod učenika mlađe školske dobi

Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku iz kolegija Poznavanje biljaka i životinja, pod mentorstvom dr.sc Irelle Bogut redovne profesorice i sumentora mr.sc. Željka Popovića, profesora visoke škole u trajnom zvanju. Kukci su životinjska skupina čija brojnost prelazi preko milijun vrsta. Nestanak ove životinjske vrste jako bi utjecao na opstanak ostalih vrsta. Kukci su zaslužni za oprašivanje cvijeća, raznošenje sjemenki, razlaganje organskih tvari, rovanje tla, pripremanje tla za biljke, indikaciju kvalitete staništa, za resurse novih lijekova, reguliranje brojnosti drugih vrsta, pomoć u poljoprivredi, služe kao izvor hrane i za još mnogo toga o čemu čovječanstvo ovisi. U ovom diplomskom radu opisani su sljedeći kukci: obični žućak, obični lastin rep, rovac, obični poljski skakavac, krumpirova zlatica, sedmopjega bubamara, obični jelenak, zlatna mara, ivanjska krijesnica, opančar, smrdljivi martin, cvrčak, obična skakalica, pčela medarica, zemni bumbar, obična osa, šumski mrav, velika mora, obična bogomoljka, kućna muha, obična uholaža i obični vodencvijet. Cilj istraživanja kojeg sam provela u diplomskom radu jest provjeriti poznaju li učenici razredne nastave kukce. Osim toga analizirala sam udžbenike iz Prirode i društva koje koriste ispitanici. Ispitanici su polaznici ovih škola: Osnovna škola „Dr. Franjo Tuđman, Osnovna škola Matija Gubec i Osnovna škola August Šenoa. Ukupan broj ispitanika je 67 (na istraživanje je utjecala situacija pojave virusa COVID-19). Istraživanje je pokazalo kako učenici razredne nastave znaju imenovati kukce, koje mogu susresti u svojoj okolini. No ispitanici nisu u potpunosti upoznati s obilježjima kukaca te koristi i štetom koju oni prouzrokuju. S obzirom na to da većinu ispitanika čine učenici drugih razreda, možemo na temelju odgovora, potvrditi da interes za poznavanja ove životinjske skupine zasigurno kod učenika postoji. Prema prikupljenim podacima, 12 od 16 prikazanih kukaca na fotografiji znala je imenovati većina ispitanika. Istraživanje pokazuje da su ispitanici u manje od 50% slučajeva znali imenovati ove kukce: obični žućak (N=24, 36%), lastin rep (N=28, 42%), opančar (N=26, 39%) i cvrčak (N=25, 37%). A razlog tomu je možda činjenica da polovica ispitanika nije uživo vidjela ove kukce: obični žućak (N=47, 70%), lastin rep (N=34, 51%), opančar (N=36, 54%). Na pitanje u kojem su ispitanici trebali potvrditi ili negirati jesu li kukci važni te obrazložiti svoj odgovor, svi ispitanicu su potvrditi da kukci jesu važni. Neki ispitanici (N=13) nisu obrazložili odgovor iako su potvrdno odgovorili, vjerujem da je tomu razlog neinformiranost ispitanika.

kukci, učenici mlađe školske dobi, kurikulum za osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Knowledge of insects in younger school-age children

nije evidentirano

insects, students of early school age, primary school curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

88

13.07.2020.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti

Poveznice